مخترع ایرانی برنده مدال نقره مسابقات جهانی سوئیس شد

محمدرضا روحانی‌نژاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اختراعات سوئیس با اختراع یک آنتن آرایه‌ای، موفق به کسب مدال نقره شد.

مسابقات جهانی اختراعات ۲۰۲۳ در سه روز از ۲۰ تا ۲۲ اگوست توسط فدراسیون جهانی مخترعان جهان (IFIA) در ژنو سوئیس برگزار شد و در دسته B (علوم مهندسی برق و کامپیوتر) این دوره از مسابقات، مدال نقره به نماینده کشور ایران (محمدرضا روحانی نژاد) رسید.

در این دوره از مسابقات، ۸۳۰ مخترع سطح اول جهان از ۳۶ کشور مشارکت داشتند. تمامی اختراعات و نوآوری‌ها نیز در ۱۳ گروه از جمله علوم مهندسی برق، کامپیوتر (نرم‌افزار)، ماشین‌آلات، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی، پزشکی، الکترونیک، هوافضا، مکانیک، ژنتیک و ... دسته‌بندی شده بودند.

خلاصه‌ای از کاربرد اختراع: آنتن‌های آرایه‌ای در حوزه‌های نظامی، پزشکی، ارتباطات و ... به کار گرفته می‌شوند. در کاربرد‌های نظامی آنتن‌های آرایه‌ای توسط ارتش‌های کشور‌های پیشرفته بر روی هواپیما‌ها و رزم‌ناو‌ها و پایگاه‌های زمینی و متحرک به کار گرفته می‌شود. در کاربرد‌های پزشکی، آنتن‌های آرایه‌ای در سیستم‌های تصویربردای دو بعدی و سه بعدی، سونوگرافی، MRI و فراصوتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

این اختراع، اولین روش کاربردی ثبت‌شده در زمینه کاهش تزویج امواج الکترومغناطیسی بین المان‌های تشعشع‌کننده آنتن‌های آرایه‌ای توسط دی الکتریک مایع در جهان است.

محمدرضا روحانی‌نژاد دارای چندین اختراع تخصصی در زمینه مهندسی برق مخابرات و انتشار امواج الکترومغناطیسی است.

او همچنین عضو دائم کنفدراسیون مخترعین جهان بوده و در سال ۲۰۲۳ موفق به دریافت لقب مخترع بین المللی (inv) از سوی فدراسیون مخترعین جهان شده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
بچه های نظام آباد پرچمشون بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
محمد رضا روحانی نژاد دمت گرم ،خداقوت ،ایرانی رو سرفرازکردی ،ممنونبم
آخرین اخبار