رعایت قضاوت عادلانه و بی تبعیض از اهداف دادگستری است

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: هدف دادگستری قضاوت عادلانه و بی تبعیض و جلب رضایت مردم به عنوان پشتیبانان نظام است.

در جریان سفر مقامات قضایی استان به شهرستان اردل، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار محمد رزم رئیس کل دادگستری استان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: هفته اول شهریورماه به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی ایران، شهید محمدعلی رجایی و شهید حجت الاسلام والمسلمین باهنر به نام هفته دولت نام گذاری گردیده است. 

وی افزود: دولت شهید رجایی در دوران بحرانی سال‌های اول انقلاب، تلاش و همت راسخ خود را برای خدمت و تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی نشان داد و جان خود را بر سر آن نهاد. رزم گفت: امروز به برکت آن جانفشانی‌ها مسیر رشد، توسعه، اقتدار و سرافرازی کشور گشوده شده و همه مسئولان را مکلف کرده تا در راستای خدمت رسانی به جامعه و جلب رضایت باریتعالی حرکت کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با مثبت برشمردن عملکرد دادگستری شهرستان اردل اظهار کرد: دادگاه و دادسرای شهرستان اردل در قالب مجموعه‌ای واحد برای احقاق حق مردم و توسعه عدالت گام بر می‌دارند و لذا این تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی شایسته تقدیر است. 

رزم با بیان اینکه اینکه هدف دادگستری قضاوت عادلانه و بی تبعیض و جلب رضایت مردم به عنوان پشتیبانان نظام است تصریح کرد: خوشبختانه مشکل خاصی در شهرستان اردل احساس نمی‌شود و فقط با توجه به در پیش بودن انتخابات و کثرت کاندیدا‌ها ممکن است گاهی تنش‌هایی ایجاد شود که آن هم با تعامل و همکاری میان دستگاه‌ها قابل کنترل است. 

وی خاطرنشان کرد: اگر همه ما به وظیف قانونی خود عمل کنیم قطعا انتخاباتی منظم و پرشور خواهیم داشت.

رئیس دادگستری استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت شهرستان اردل بیان داشت: این شهرستان علی رغم آنکه از پتانسیل و منابع طبیعی و خدادادی برخوردار است، اما شهرستان محرومی است به گونه‌ای که بیشترین آمار بیکاری در استان متعلق به این شهرستان است و لذا می‌طلبد که کارخانجات و برخی صنایع مادر در این منطقه مستقر تا جوانان و اهالی شهرستان بتوانند جذب این مراکز صنعتی شوند. 

رزم افزود: از دیگر مشکلات این شهرستان موضوع پیچ‌های خطرناک در جاده‌های مواصلاتی است که باید هرچه سریعتر در خصوص آن‌ها چاره اندیشی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه شهرستان اردل نیز در سخنانی عنوان داشت: شهرستان اردل شهرستان مظلومی است و از حیث برخورداری از امکانات و حوزه‌های صنعتی دچار عقب ماندگی است. 

وی افزود: بخشی از این عقب ماندگی‌ها به حقوق عامه و ترک فعل مرتبط است که می‌بایست در این خصوص دادستانی با جدیت ورود پیدا کند. 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: از کل مصوباتی که در دولت فعلی و دو دولت قبل برای پیشبرد طرح‌های عمرانی و صنعتی شهرستان اردل تعیین شده تاکنون تنها ۱۵ درصد آن محقق شده است و همین امر موجب شده تا مشکل بیکاری جوانان و محرومیت شهرستان بیش از پیش تشدید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار