اوکراین: تا آخر سال ۲۰۲۴ پیروز جنگ می‌شویم

یک مقام اوکراینی مدعی شد که این کشور تا آخر سال آینده میلادی جنگ را به نفع خود به پایان خواهد رساند.

رئیس اطلاعات ارتش اوکراین در نشست سران اروپایی «یالتا» مدعی شد که ارتش روسیه نمی‌تواند تا یک سال دیگر دوام بیاورد و کی‌یف تا پیش از پایان سال آینده میلادی پیروز میدان می‌شود.

به گزارش نشریه نیوزویک، سرلشکر کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات ارتش اوکراین (GUR) در اظهاراتی ادعا کرد: «نیرو‌های روسیه تا یک سال دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند و ارتش آن به طرز فجیعی در سطح استراتژیک شکست خورده است».

وی که این اظهارات را در نشست روز گذشته (شنبه) سران راهبرد اروپایی «یالتا» (کنفرانس یالتا یا کنفرانس کریمه که چند ماه پیش از پایان جنگ جهانی دوم از چهارم تا یازدهم فوریه سال ۱۹۴۵ برگزار شد و محور اصلی آن سرنوشت کشور‌های اروپایی پس از پایان جنگ میان آمریکا و بریتانیا از یک سو و شوروی از سوی دیگر بود) در کی‌یف گفت که جنگ روسیه به نفع کرملین نبوده و به کاهش نیرو‌های مسلح و تنزل سطح اقتصاد این کشور منجر شده است.

بودانوف علیرغم دفاع قابل توجه روسیه و تاکتیک‌های آن در جنوب اوکراین، در ادامه مدعی شد که کشورش می‌تواند تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ پیروز جنگ می‌شود.

این مقام ارشد اطلاعاتی ارتش اوکراین در پاسخ به سوالی در خصوص آماده بودن کشورش برای یک جنگ طولانی مدت گفت: من اعتقاد ندارم که جنگ جاری طولانی باشد. این موضع شخصی من بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌هایی که در اختیار داریم است».

وی سپس بار دیگر ادعا کرد که ارتش روسیه نمی‌تواند از نظر فیزیکی برای مدت طولانی مقاومت کند.

این مقام اطلاعاتی اوکراین در حالی این اظهارات را مطرح کرد که ضدحملات کند کی‌یف در جبهه‌های جنوب شرق نگرانی‌هایی را در غرب برای بدست آوردن حداقل انتظارات، ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
چه روی دارید شما
آخرین اخبار