عملیات مشترک سوریه و روسیه در ادلب

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد نیرو‌های ارتش با همکاری روسیه عملیات بی سابقه‌ای را علیه مواضع تروریست‌ها در حومه جنوبی ادلب انجام دادند.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد نیرو‌های ارتش با همکاری نیروی هوافضای روسیه عملیات بی سابقه‌ای را علیه مواضع تروریست‌ها در حومه جنوبی ادلب انجام دادند که منجر به انهدام مواضع آن‌ها و کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌ها شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی الوطن، در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: با توجه به تداوم حملات گروه‌های تروریستی مسلح با حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی به روستا‌ها و شهرک‌های امن و اماکن و نقاط ارتش عربی سوریه در مجاورت مناطق کاهش تنش در ادلب و حماه، یگان‌هایی از نیرو‌های مسلح ما با همکاری نیروی هوایی روسیه، طی چند روز، عملیات گسترده‌ای را در پاسخ به تجاوز آشکار این سازمان‌های تروریستی در محور الملاجه در حومه جنوبی ادلب انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عملیات پس از رصد دقیق و پیگیری مستمر محله‌ها، تحرکات و محل استقرار تروریست‌ها صورت گرفت و مقر‌ها، استحکامات و بسیاری از انبار‌های مهمات و تسلیحات تروریست‌ها از طریق حملات شدید و متمرکز با استفاده از وسایل مختلف آتش از جمله توپخانه و موشک‌های مختلف و با حمایت هواپیما‌های روسیه هدف قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: این عملیات منجر به انهدام تعداد زیادی از مقر‌های تروریستی، اتاق‌های عملیات و انبار‌های آن‌ها از جمله سلاح، تجهیزات، پهپاد‌ها و وسایل ارتباطی و همچنین انهدام سکو‌های پرتاب موشک آن‌ها شد. علاوه بر این در این عملیات ۱۱۱ تروریست از جمله سرکرده‌های آن‌ها و اعضای تروریستی که به روستای الملاجه در حومه ادلب حمله کرده بودند که بیشتر آن‌ها متعلق به گروه موسوم به «انصار التوحید» وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» هستند کشته و بیش از ۸۰ تروریست دیگر نیز زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار