نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز تاسیس دانشکده داروسازی پس از سال‌ها پیگیری بر اساس مطالبات جامعه علمی در قزوین صادر شد.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه موافقت اصولی با تاسیس دانشکده داروسازی در قزوین صادر شده و با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر این اتفاق مهم تحول بزرگی را در استان رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: استان قزوین با وجود فعالیت شرکت‌های متعدد در حوزه تجهیزات دارویی و بهداشتی از داشتن دانشکده داروسازی محروم بود و اکنون پس از گذشت سال‌ها به مطالبه مهم مردم این استان و جامعه علمی پاسخ مثبت داده شده است.

محمدبیگی تصریح کرد: مسئولان استان قزوین به ویژه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای گرفتن مجوز‌های ضروری برای راه‌اندازی دانشکده داروسازی در این استان تلاش کرده‌اند تا احداث و تاسیس این دانشگاه هرچه سریع‌تر محقق شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای این دانشکده در مرحله نخست مجوز جذب دانشجوی خارجی داده شده است، گفت: ساخت ساختمان این دانشکده نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی یک دانشکده داروسازی در این استان راه اندازی می‌شود.

به گفته نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، این موافقت اولیه بر اساس رای نشست شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و رایزنی‌های متوالی با وزیر بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس و معاونت آموزشی در وزارتخانه بهداشت صادر شده است.

محمدبیگی یادآور شد: با احداث دانشکده داروسازی در قزوین گامی بلند در راستای ارتقا نظام سلامت و افزایش رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان در کشور خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.