زخمی شدن یک چوپان در حمله خرس سیاه آسیایی

رییس اداره محیط زیست قلعه‌گنج گفت: در حمله یک خرس سیاه آسیایی در قلعه گنج، یک چوپان آسیب دید.

داورپناه  گفت:  دیروز چوپانی در اطراف روستای جهلدر از توابع بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج در اثر حمله خرس سیاه آسیایی زخمی شد.

او در تشریح این خبر افزود: این چوپان به همراه یک نفر دیگر برای چرای دام به منطقه کوهستانی آورتین رفته بودند که چوپان بر اثر حمله خرس از ناحیه پیشانی و سر دچار آسیب شده و به بیمارستان قلعه گنج منتقل شد. 

رییس اداره محیط زیست قلعه‌گنج بیان کرد: این چوپان که بر اثر چنگال خرس از ناحیه صورت آسیب دیده بود، واکسن هاری دریافت کرد و اقدامات درمانی لازم برایش انجام شد.

او گفت:با توجه به فصل رسیدن خرما و بنه کوهی که تغذیه اصلی خرس سیاه  آسیایی است، چوپانان باید در این زمینه بیشتر دقت کنند.

 داورپناه با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست معتقدند این حیوان حالت تهاجمی ندارد و راه‌های زیادی برای پیشگیری از حمله خرس و آسیب دیدن وجود دارد، تصریح کرد: خرس با ایجاد دود و آتش و علائم هشدار دهنده به باغ وارد نمی‌شود و باید این کار را چند بار در روز‌های متوالی تکرار کنند.

او تاکید کرد: مردم در نزدیک شدن با خرس سیاه آسیایی به هیچ وجه حالت تهاجمی نگیرند، با چوب به حیوان حمله نکنند، از حرکت بایستند یا بشینند تا خرس از آن‌ها احساس ترس نکند؛ چرا که تمام حملات به دلیل احساس ترس به وجود می‌آید.

رییس اداره محیط زیست قلعه‌گنج گفت: خرس سیاه آسیایی، گونه در معرض انقراض در ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار