معرفی برترین‌های نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا شب گذشته با معرفی برترین‌ها در بخش‌های تعزیه، عکس، پرچم و کتیبه و طراحی لباس عاشورا، پایان یافت.

 نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا شب گذشته با معرفی برترین های بخش تعزیه ، عکس، پرچم و کتیبه و طراحی لباس عاشورا به کار خود پایان داد.

 در بخش مجموعه عکس، «مریم آل مومن» از شهرکرد، «ساسان جواد نیا» از گیلان «پرویز گلی زاده» از تبریز و «مرتضی امین الرعایی» از خراسان رضوی رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند.

در بخش تک عکس نیز «علی اصغر فیض الهی»، از کردستان، «امیر مهدی اسدی»، «امیر بیات» و «عرفان کوچاری» به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا چهارم شدند.

در بخش کتیبه و پرچم «محمود بازدار» توانست رتبه نخست را به دست آورد و «مهلا اسدی عبدآباد»، «زهرا دلیری» و «امیر حسین وحیدی» نیز شایسته تقدیر شدند. در بخش طراحی لباس سوگواره، داوران، «زینب دهقانیان» و «کتایون دوراندیش» را حائز رتبه اول و دوم اعلام کردند و «مریم نودهی» و «زینب رجبی» را شایسته تقدیر دانستند.

از نگاه هیئت داوران متشکل از «داوودفتحعلی بیگی»، «علی عزیزی»، «محمدحسین ناصر بخت»، «قاسم مهرنیا» و «حسین حصاری» در بخش امام خوان، «سید مهدی میر حسینی» از اصفهان با مجلس «شهادت موسی بن جعفر (ع)»، حائز رتبه نخست شد.

همچنین «نقی بیاتی باباعلی» از تفرش با مجلس «شهادت امام رضا (ع)» و «نصرالله باباعلی» از تفرش با مجلس «شهادت حربن یزید ریاحی» به ترتیب رتبه‌های دوم وسوم بخش امام خوان را از آن خود کردند.

هم چنین هیئت داوران، «محمدعلی کمالی» از اسفراین با مجلس «خرابه شام» و «مجتبی حیدری» از تفرش با مجلس «شهادت امام حسن مجتبی (ع)» را شایسته تقدیر در این بخش اعلام کرد.

در بخش شهادت خوان، نیز هیئت داوران هیچ شخصی را حائز رتبه نخست ندانست و «مرتضی شاه حسینی» از تفرش با مجلس «حمزه سید الشهدا» و «مهران فهندژ سعدی» از شیراز با مجلس «شاه چراغ» به ترتیب توانستند رتبه‌های دوم و سوم این بخش را از آن خود کنند.

«عباس صابری» از تفرش با مجلس «حر بن یزید ریاحی» نیز در این بخش، شایسته تقدیر شد

 بر اساس این گزارش، «محمد هاشمی» از تهران رتبه نخست و «امین رستگار» از بجنورد در رتبه سوم بخش جوان را از آن خود کردند و هیئت داوران، هیچ هنرمندی را در این بخش حائز رتبه دوم نداست و از «امیرحسین شیروانی» از بجنورد و «محسن زمانی» از تفرش تقدیر به عمل آورد.

در بخش زنانه خوان، «مهدی صیادی» از تهران رتبه نخست را از آن خود کرد و هیئت داوران «احمد عسگری» از تفرش، «حمید مربی» از شاهرود و «مصطفی شاه حسینی» از تفرش را در این بخش شایسته تقدیر دانست.

در بخش طفل خوان، «امیررضا باقری» از شاهرود، «سبحان محمودی» از اصفهان، «زینب خسروان» از تهران و «پویا حکیم شناس» از اسفراین از نگاه داوران شایسته تقدیر شدند.

بر اساس این گزارش، در بخش تخت خوان، «حمیدرضا حیدری» از تفرش رتبه دوم را از آن خود کرد.

 در بخش سرپاخوان نیز «سید علی اکبر میرحسینی» از تفرش موفق شد تا رتبه نخست را کسب کند و «تقی صابری» در این بخش رتبه سوم را از آن خود کرد.

 هم چنین در این بخش هیئت داوران، «امیرعباسی فر» از تفرش، «رضا جعفری» و «موسی باغچقی» هر دو از بجنورد را شایسته تقدیر دانست.

بر اساس این گزارش، «حمیدرضا حیدری» از تفرش و «محمدجواد روستا» از شیراز در بخش متفرقه خوان شایسته تقدیر شدند.

 در بخش موسیقی نیز «عباس حیدری» و «محسن بیاتی» از تفرش به طور مشترک رتبه نخست این بخش را ازآن خود کردند و «علیرضا تحش» و «میثم شکری» از تهران به طور مشترک رتبه دوم این بخش را کسب کردند. 

همچنین در بخش موسیقی از «احمد تیموریان» و «حسین تیموریان» از بجنورد و احمد توکلی از بجنورد به عنوان ناظم البکاء تجلیل شد. 

هئیت داوران از گروه جوانان شیروان با مجلس «مخلب و قنبر» به سرپرستی «حبیب فرخنده» وگروه منتخب خراسان شمالی با مجلس «عابس و شوذب» به سرپرستی «ابراهیم جعفری» تقدیربه عمل آورد.

هیئت داوران «الله یار سلیمانی» شبیه حضرت عباس (ع) و «سید میرزا شریعت دوست» شبیه امام از و «محمد مشایی» شبیه حارث از تهران در بخش اجرا‌های تک نفره شایسته تقدیر شدند.

 هم چنین هدیه ویژه هیئت داوران به استاد «رضا حیدری» به پاس یک عمر تلاش ارزنده در هنر شبیه خوانی ایران اهدا شد.

برچسب ها: عاشورا ، تعزیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.