تایپه: چین قدرت هوایی خود را در نزدیکی تایوان افزایش داده است

وزارت دفاع تایوان با انتشار گزارشی از افزایش قابلیت‌های رزم هوایی چین در نزدیکی این جزیره خبر داد.

چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و همواره بر بازگشت این جزیره به سرزمین مادری تاکید کرده است. با این حال، مقامات تایپه با نزدیکی به آمریکا به دنبال حفظ وضعیت موجود هستند، اقدامی که به مذاق پکن خوش نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان در گزارش ۲ سالانه دفاعی خود اعلام کرد: چین در حال تقویت توان هوایی خود در سواحل نزدیک تایوان است. این اقدام با افزایش استقرار جنگنده‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) در این پایگاه‌های هوایی انجام می‌شود. 

در این گزارش آمده است: ارتش چین از رزمایش‌های واقعی با تسلیحات جنگی به منظور آموزش و آماده سازی نیرو‌های خود برای حمله به تایوان بهره می‌گیرد. پکن از استراتژی "منطقه خاکستری" علیه تایوان استفاده می‌کند که ظاهرا روش‌های غیرنظامی است که چین از آن بهره می‌گیرد. 

این گزارش می‌افزاید: این موارد شامل استفاده از بالون‌های هواشناسی در اطراف تنگه تایوان که در واقع با هدف جاسوسی انجام می‌شود. همچنین هواپیما‌های غیرنظامی در این منطقه با هدف نظارت و رصد فعالیت‌های در تایوان اقدام به گشت زنی می‌کنند. 

وزارت دفاع تایوان تاکید دارد ارتش چین به طور مستمر با هدف ایجاد رعب و وحشت در تایپه اقدام به انجام رزمایش‌های متعدد در جنوب و شمال جزیره می‌کند. نیرو‌های نظامی این کشور در ماه اوت سال گذشته میلادی و ماه آوریل سال جاری اقدام به انجام رزمایش جنگی در اطراف جزیره کردند. همچنین این نیرو‌ها به طور مستمر و روزانه عملیات‌هایی را در نزدیکی تایوان انجام می‌دهند. 

تاکنون مقامات وزارت دفاع چین نسبت به گزارش دو سالانه تایوان واکنشی نشان نداده اند. این گزارش حائز هیچ نکته جدیدی نبوده و بیش‌تر اتهامات مطرح شده در آن از سوی مقامات آمریکایی ذکر شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار