حضور «ریبوار»، «حلما» و «پسران دریا» در جشنواره‌های خارجی

فیلم های «ریبوار»، حلما» و «پسران دریا» به جشنواره‌های کرالای هند، سئول و آلمان و مایورکا اسپانیا راه یافتند.

سه فیلم ایرانی، پسران دریا در جشنواره کرالای هند، «حلما» در جشنواره مایورکا اسپانیا و «ریبوار» در جشنواره‌های سئول و آلمان  به جشنواره‌های بین‌المللی راه یافتند.

«ریبوار» به کارگردانی فرگل مسروری‌راد، سیدحسین زیتون‌نژاد به جشنواره‌های فیلم سئول و اوسنابروک راه یافت.

فیلم کوتاه «ریبوار» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرگل مسروری‌راد، سیدحسین زیتون نژاد به پانزدهمین دوره جشنواره فیلم و تصویر کوتاه سئول و سی و هشتمین دوره جشنواره اوسنابروک آلمان راه یافت. 

جشنواره فیلم و تصویر کوتاه سئول SESIFF در سال ۲۰۰۹ با تمرکز و توجه بر فیلم‌های کوتاه، خیلی کوتاه و پویا، تأسیس شد. این جشنواره معتقد است که فیلم کوتاه می‌تواند جهان را به شیوه‌ای بهتر و از طریق پیامی قدرتمند تغییر دهد. 

پانزدهمین دوره این جشنواره ۱۴ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۳ تا ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲) در شهر سئول کره جنوبی برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم مستقل اوسنابروک  FFOS از جشنواره‌های قدیمی فیلم در آلمان است که برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۶ و تحت عنوان «روز‌های فیلم مستقل» فعالیت خود را آغاز کرد. این جشنواره بر فیلم‌های تولید مستقل از سراسر جهان که با مسائل اجتماعی درگیر هستند، می‌پردازند.

سی و هشتمین دوره این رویداد رقابتی از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۲۳ مهر ۱۴۰۲) در شهر اوسنابروک آلمان برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «ریبوار» پیش از این جشنواره، به بیستمین دوره جشنواره فیلم بلغارستان، چهلمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان مالمو سوئد، چهل و پنجمین دوره جشنواره فیلم زنان فرانسه، چهل و یکمین دوره جشنواره کودک و نوجوان فرانسه و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک نیز راه یافته بود. 

این فیلم کوتاه، راوی داستان تینو، پسر نوجوانی است که در کوهستان مرزی زندگی می‌کند و اتفاقی، او را در آستانه تصمیم مهمی قرار می‌دهد.   

فریدون حامدی، شب‌بو سلیمانی، ماردین شیخ‌مرادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و مجموعه دریچه سینما، مسئولیت پخش بین‌الملل آن را به عهده دارد.   

عوامل فیلم کوتاه «ریبوار» عبارتند از:  

نویسنده و کارگردان: فرگل مسروری‌راد، سید‌حسین زیتون‌نژاد، مدیر فیلم‌برداری: حامد بقائیان، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، مشاور پروژه: سامان حسین‌پور، تدوین: پویان شعله‌ور، مدیر تولید: آرمین پورمحمد، دستیاران کارگردان: صباح گویلی، وحید احمدی، منشی صحنه: گیتا فیضی، طراح لباس: شاهده کریمی، طراح صحنه: مهران مکاری، امین سنجربیگی، طراح گریم: ایوب شیخ‌احمدی، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی‌اکبری، اصلاح رنگ و جلوه‌های ویژه: مهران جبلی، موسیقی: مهدی نادری، عکاس: فراز عباسی، طراح پوستر: اشکان ساعدپناه و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

حضور فیلمنامه سینمایی «حلما» در جشنواره مایورکا اسپانیا

فیلمنامه سینمایی «حلما» بر اساس طرحی از علی فرآورده و نوشته علی فرآورده و صادق خوشحال در سومین حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه فیلمنامه دوازدهمین جشنواره تکامل مایورکا "Mallorca Evolution" در اسپانیا راه یافت.

به گزارش گاردین این جشنواره به عنوان ۱۰ جشنواره هیجان‌انگیز در اروپا معرفی شده است، همچنین به گزارش مجله معتبر فیلمساز "MovieMaker Magazine" این رویداد در بین ۲۰ جشنواره مهم بین‌المللی و ۵۰ جشنواره برتر از لحاظ ارزش ورودی قرار گرفته است.

جشنواره مایورکا با بیش از ۱۰ هزار مخاطب و جوایزی تا سقف ۲۵ هزار یورو به یکی از جشنواره‌های در حال رشد اروپا تبدیل شده است.

فیلمنامه سینمایی «حلما» پیش از این برای رقابت در چهارمین جشنواره "Skiptown Playhouse" و یازدهمین جشنواره "Shawna Shea" در آمریکا انتخاب شده است. این اثر توسط ماداکتو پیکچرز به جشنوار‌های جهانی عرضه می‌شود.

جشنواره مایورکا اسپانیا  ۱۸ الی ۲۴ اکتبر برابر با ۲۶ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در اسپانیا برگزار خواهد شد.

 پسران دریا در جشنواره کرالای هند

فیلم سینمایی «پسران دریا»، به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان در نخستین دوره جشنواره کودکان کرالای هند حضور یافت.

تازه‌ترین اثر افشین هاشمی در چهاردهمین حضور بین‌المللی خود از تاریخ هشتم تا دهم سپتامبر برابر با هفدهم تا نوزدهم شهریور سال جاری در جشنواره کودکان کرالای هند برای عموم مخاطبان به نمایش درآمد.

هدف از برگزاری سه روزه رویداد یادشده، پرداخت به مسائلی، چون محیط زیست، تغییرات اقلیمی، توسعه فضا‌های روستایی و همچنین گوناگونی اقوام و حقوق بشر عنوان شده است.

همچنین «پسران دریا» پیش‌تر در بخش پانورامای جشنواره شانگ‌های و جشنواره سینه‌کید به نمایش درآمده بود.

در این فیلم سینمایی مونا فرجاد در کنار دو نوجوان از شمال و جنوب کشور به نام‌های یاسین حبیب‌پور و منیب بزرگ‌زاده به همراهِ پیام امیرعبدالهیان، مهنوش شیخی، حسن خلدون، علی بحری، آیسان حدّاد و افشین هاشمی بازی کرده‌اند.

«پسران دریا»، ششمین فیلم افشین هاشمی است که با همکاریِ حسین جامی ساخته شده و تهیه‌کنندگیِ آن بر عهده‌ی بهروز نشان است که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به عرصه تولید رسیده است.

«زمانی برای از دست دادن» بهترین فیلم کوتاه جشنواره ITFF ایتالیا شد‏

فیلم کوتاه «زمانی برای از دست دادن» به کارگردانی محمدرضا بهشتی و با بازی مریم موسویان توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه را در بخش اصلی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی ITFF ایتالیا کسب کند.

این جشنواره که امسال در بخش رویداد‌های جشنواره ونیز ۲۰۲۳ حضور رسمی دارد، به فیلم‌های فرهنگ محور از کشور‌های مختلف توجه بسیاری میکند که یازدهمین دوره این جشنواره در شهر رُم ایتالیا و فرش قرمز آن در سالن سینمارویال این شهر برگزار شد.

«زمانی برای از دست دادن» پیشتر جایزه بهترین فیلم و جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره چکلینوفست روسیه، برگزیده جشنواره اَشلند آمریکا، GRFF گرندریور کانادا، TAOBA گرجستان، MACAU چین، MEIHODO نیویورک آمریکا و چندین جشنواره معتبر بین‌المللی دیگر را کسب کرده است.

فیلمنامه این اثر به طور مشترک توسط محمدرضا بهشتی و مریم موسویان به نگارش در آمده است.

‌‎مدیر فیلمبرداری: آرش سیفی، مدیر تولید: اکبر محمدی، مدیرصدابرداری: هادی‌ساعدمحکم، دستیاراول‌کارگردان و برنامه‌ریز: آزاده آقامیری، طراح صحنه: امید نجومی، طراح لباس: سحر آشتیانی، مدیر صداگذاری: مهدی جمشیدیان، موسیقی: محمود والانژاد، طراح گریم: آوا فشنگچی و نیما عبدی، منشی صحنه: فاطمه احمدی، ‎جلوه‌های ویژه بصری: احمد خدابنده، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، مجری جلوه‌های ویژه میدانی: رضا شفیعی
عکاس: فاطمه راجزی، ‎گرافیست و طراح پوستر: محمدرضا بهشتی، بازیگران: مریم موسویان، محمد رستم زاد، حسن عسگری، آرزو تاجی، آرمینه زیتونچیان، آرتویت زهرابیان، امیر کاظمی و آوین نقویان، تهیه کنندگان: مهدی شهیدی، محمدرضا بهشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار