نتانیاهو به دنبال تغییر چهره غرب آسیا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای چندمین بار ادعا کرد عادی سازی روابط با عربستان به نفع منطقه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که درحال دست‌وپا زدن در مشکلات داخلی این رژیم است بارها ادعا کرده عادی سازی روابط با عربستان نزدیک است، ادعایی که از سوی برخی مقامات خود او تکذیب شده است.

براساس گزارش آر تی، او همچنین مدعی شد: ما فرصت خوبی داریم و این فرصت پس از دستیابی به توافق ابراهیم به دست خواهد آمد. ما با دوستان آمریکایی خود در تلاش هستیم تا صلح را به گونه ای گسترش دهیم که چهره اسرائیل، چهره خاورمیانه و جهان را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

وی ادامه داد: ما به دنبال صلح با پادشاهی عربستان هستیم که راه را برای تبدیل کل منطقه به یک کریدور عظیم برای زیرساخت های حیاتی هموار می کند. اسرائیل به آغاز پل ارتباطی جهان تبدیل می‌شود. یک تغییر بزرگ. هر یک از شما این را احساس خواهید کرد.

دولت آمریکا پیش از انتخابات ۲۰۲۴ به دنبال تکمیل تلاش‌های دیپلماتیک خود برای دستیابی به یک توافق بزرگ با عربستان سعودی است که می‌تواند شامل توافق عادی‌سازی بین پادشاهی و رژیم صهیونیستی شود.

در همین راستا یک هیئت رسمی از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به تازگی در نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در ریاض پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با بیان این که تل آویو با چالش های بزرگی مواجه است، به وضعیت امنیتی نیز  اشاره و ادعا کرد: اولین و مهمترین چالش پیش از هر چیز امنیت است. تنش‌هایی به رهبری ایران به‌ویژه در کرانه باختری و جاهای دیگر وجود دارد.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که دو وزیر از کابینه افراطی و نژادپرست رژیم صهیونیستی به دلیل رفتار و اقدامات غیرانسانی که با مردم فلسطین دارند صدای غرب را در آورده‌اند. حتی مخالفان نتانیاهو در اراضی اشغالی نیز تاکید کردند اقدامات نژادپرستانه وزرای کابینه باعث بالا گرفتن تنش‌ها با فلسطینیان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۲:۲۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
امیدوارم محمد بن سلمان با بخشیدن مدینه به برادران یهودی خود گام مهمی در جهت وحدت عبری و عربی بردارد
آخرین اخبار