چین دو شرکت نظامی آمریکا را تحریم کرد

چین از تحریم دو شرکت نظامی آمریکایی به دلیل فروش سلاح به تایوان خبر داد.

در میانه نارضایتی پکن از روابط آمریکا با جزیره تایوان، چین اعلام کرد که شرکت آمریکایی «نورثروپ گرومن» و یکی از شرکت‌های تابعه «لاکهید مارتین» را به دلیل تامین تسلیحات به این جزیره تحریم می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری در پکن گفت: «شرکت لاکهید مارتین در ایالت میزوری به طور مستقیم در فروش تسلیحات به تایوان که در ۲۴ اوت اعلام شد، مشارکت داشته است. شرکت نورتروپ گرومن نیز چندین بار به تایوان اسلحه فروخته است».

گفتنی است، کنگره آمریکا پیش‌تر در ماه ژوئیه بسته جدید فروش تسلیحات به تایوان به ارزش ۳۴۵ میلیارد دلار را به تصویب رسانده بود. همچنین قرار است بسته ۵۰۰ میلیون دلاری شامل سیستم‌های مربوط به جنگنده اف ۱۶ به تایوان فروخته شود.

آمریکا مدت‌هاست در راستای سیاست مهار قدرت چین، به دنبال تقویب روابط با تایوان و فروش سلاح به این جزیره بوده است. پکن تایوان را بخشی از سرزمین خود می‌داند و همواره بر بازگشت این جزیره تحت حاکمیت خود تاکید دارد.

چین از واشنگتن و متحدانش خواسته است که «ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند» و فروش تسلیحات آمریکایی به تایپه را محکوم کرده است. پکن همچنین گفته است که تماس‌های دیپلماتیک بین سیاستمداران آمریکا و تایوانی، سیاست چین واحد را نقض می‌کند و به منزله دخالت در امور داخلی این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار