کم تحرکی در زندگی باعث زوال عقل می‌شود

دانشمندان دریافتند که بی تحرکی در زندگی خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد بالای ۶۰ سال افزایش می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه آریزونا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به این نتیجه رسیده اند که سبک زندگی کم تحرک در افراد مسن با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.

در این مطالعه، نویسندگان بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند. تمام شرکت‌کنندگان بالای ۶۰ سال سن داشتند و در ابتدا زوال عقل تشخیص داده نشد. سپس داده‌ها به یک الگوریتم یادگیری ماشینی وارد شدند که اطلاعات را تجزیه و تحلیل و طبقه بندی می‌کرد. آن‌ها همچنین داده‌های بیمارستان‌ها را بررسی کردند تا تشخیص دهند چه کسانی دچار زوال عقل شده اند.

 پس از تنظیم جمعیت و سبک زندگی، این تیم دریافتند که خطر ابتلا به زوال عقل در میان سالمندانی که بیش از ده ساعت در روز بی تحرک بودند، به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. علاوه بر این، آنچه مهم بود این نیست که چند ساعت در روز یک فرد کمی حرکت می‌کند، بلکه کل زمانی است که در یک دوره طولانی در هر روز نشسته است.

در ماه سپتامبر، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) مکانیسمی را شناسایی کردند که به فعالیت بدنی کمک می‌کند تا از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کند. انتظار می‌رود که این کشف مبنایی برای جهت گیری‌های درمانی جدید در مبارزه با زوال عقل باشد.نتایج این مطالعه در مجله JAMA منتشر شد.

منبع: rusargument.ru

برچسب ها: کم تحرکی ، زوال عقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
فرمودند:کم تحرکی در زندگی باعث زوال عقل می‌شود من هم میگویم کم پولی ما کارمندان آموزش فنی وحرفه ای در سطح استانها باعث شرمندگی ما نسبت به خانواده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
کم تحرکی = ام الامراض
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۵:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
سلام،

دیوانگی یعنی این، یعنی شرایط یک چیز را نشناسی،

قرآن کریم،
وَ جَعَلُوا لِلّٰهِ مِمّٰا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَ الْأَنْعٰامِ نَصِيباً فَقٰالُوا هٰذٰا لِلّٰهِ بِزَعْمِهِمْ وَ هٰذٰا لِشُرَكٰائِنٰا فَمٰا كٰانَ لِشُرَكٰائِهِمْ فَلاٰ يَصِلُ إِلَى اللّٰهِ وَ مٰا كٰانَ لِلّٰهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلىٰ شُرَكٰائِهِمْ سٰاءَ مٰا يَحْكُمُونَ،

#سٰاءَ مٰا يَحْكُمُونَ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
من کم تحرکم و بی ام آی من دو واحد با چاق یک فاصله داره ولی همیشه بهترین نمرات درسیو گرفتم اصلا اینا ملاک نیستن