افزوده شدن رشته دندان‌پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با بازنگری در سند توسعۀ متوازن آموزشی کلان، ۵ رشتۀ جدید از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به تصویب رسید.

حسن اژدری زرمهری معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در مقطع دکترای حرفه‌ای رشتۀ دندان‌پزشکی، در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های پرستاری داخلی جراحی و مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست و در مقطع کارشناسی رشته‌های ساخت پروتز‌های دندانی و علوم تغذیه به سند توسعۀ دانشگاه افزوده شده است.

وی افزود: راه‌اندازی این رشته‌ها منوط به بارگزاری مستندات در سامانۀ گسترش وزارت بهداشت و در بازۀ زمانی بین سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵ انجام خواهد شد.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، اضافه شدن این مصوبه در سند بازنگری را یک گام بلند در مسیر توسعۀ آموزش دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: بدون‌شک توسعۀ حوزۀ آموزش و پژوهش مهم‌ترین بخش در بالندگی علمی دانشگاه به شمار می‌رود و امیدواریم با راه‌اندازی رشته‌های جدید به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی شاهد پیشرفت‌های روزافزون دانشگاه باشیم.

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۶ رشته مقطع در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه فعال می‌باشد. هم‌چنین در سند توسعۀ متوازن آموزش کلان منطقه ۹ آمایشی، در مجموع ۱۴ رشته مورد تصویب قرار گرفته که از این جمع، ۵ رشتۀ تحصیلی در مقطع کارشناسی شامل بینایی سنجی، ساخت پروتز‌های دندانی، علوم تغذیه، فیزیوتراپی و مهندسی بهداشت حرفه ای، ۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد شامل پرستاری داخلی جراحی، پرستاری سلامت جامعه، فناوری اطلاعات سلامت، فیزیک پزشکی، مشاوره در مامایی، مهندسی بهداشت محیط، سلامت سالمندی و مدیریت اطلاعات، ایمنی و محیط زیست، و رشتۀ دندانپزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار