توضیح سرپرست راه و شهرسازی کرمان درباره محور دهبکری

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمان گفت: بهسازی پروژه دهبکری از محل اعتبارات ملی است و قسمتی از آن به سمت جاده کرمان - بم مشترک است.

رضا حافظی ۲۷ شهریورماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم با موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز با اشاره به شرح وظایف ادارات راهداری و راه و شهرسازی اظهار کرد: بهسازی پروژه دهبکری (محور بم به جیرفت) از محل اعتبارات ملی است و قسمتی از آن به سمت جاده کرمان - بم مشترک و باند دوم احداث شده و در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه اعتبارات از سه راه ابارق به سمت دهبکری در قالب دو اداره کل راه و شهرسازی جنوب و شمال استان به نسبت ۶۰ به ۴۰ تخصیص داده می‌شود، افزود: آنچه در حوزه شمال استان کار شروع شده، سابقه دو ساله دارد و قسمت ابتدایی از سه راه ابارق ۱۴ کیلومتر است که هفت کیلومتر آن آسفالت می‌شود و به زودی زیر بار ترافیک می‌رود.

حافظی بیان کرد: برای قطعه دهبکری به سمت تونل در قالب احداث ابنیه فنی نیاز به احداث جاده بود و ازسال ۱۴۰۰ با پیمانکار قرارداد بسته شده و قسمت‌هایی از آن انجام شده، اما به واسطه شرایط کوهستانی منطقه، انجام عملیات ابنیه فنی و آسفالت در حد چهار ماه که هوا سرد می‌شود بتن‌ریزی امکان پذیر نیست و آسفالت ریزی هم امکان ندارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: اعتبارات ملی که به این پروژه تخصیص داده شده در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ میلیارد تومان بوده و تاکنون تمام آن هزینه شده است.

وی با اشاره به اعتبارات جنوب استان و بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات، این پروژه در اولویت است، افزود: برای تقاطع غیر همسطح دهبکری نیز منتظر ابلاغ اعتبار در قالب طلب پیمانکار محور کرمان – بم هستیم.

حافظی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان و شهرستان بم افزود: توانستیم ۷۳ هکتار زمین به شهر بم الحاق کنیم و اراضی در حال آماده‌سازی برای واگذاری است.

سرپرست اداره کل ره و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: همچنین در حال پیگیری برای الحاق ۱۶۴۰ هکتار زمین هستیم که اگر انجام شود، دغدغه تامین زمین برای تولید و عرضه مسکن حمایتی برای بم نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: استعلام ۱۰۰۰ هکتار زمین برای صنعت‌شهر ارگ جدید نیز برای تولید و عرضه مسکن در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.