افزایش سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از افزایش سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان خبر داد .

 عملیات ساخت هنرستان ۱۲ کلاسه با اعتبار بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان در زاهدان آغاز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه توسعه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان  گفت: با توسعه ساخت و ساز کلاس‌های درس و جهش اعتبارات دولتی و خیرین، سرانه فضاهای آموزشی در استان امسال به ۳.۸ مترمربع رسیده است.

 وی افزود:به همت دولت سال گذشته ۵۱ هزار دانش آموز این استان با افتتاح یک‌ هزار و ۷۲۱ کلاس درس در قالب ۴۲۹ مدرسه از فضای استاندارد آموزشی بهره‌مند شدند.

میثم لک زایی از افزایش سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان از ۳.۳ مترمربع سال ۱۴۰۰ به ۳.۸ مترمربع در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: با توسعه ساخت و ساز کلاس‌های درس و جهش اعتبارات دولتی و خیرین، سرانه فضاهای آموزشی در استان امسال به ۳.۸ مترمربع رسیده است.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از ۴۲۹ طرح آموزشی در سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۹۶۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی و خیرین هزینه شده است.

لک زایی گفت: همچنین از مجموع طرح‌های سال گذشته ۹۷ درصد آموزشی و تنها سه درصد ورزشی بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین مدارس ساخته شده سال گذشته در سیستان و بلوچستان یعنی ۷۶ درصد مربوط به مقطع ابتدایی است همچنین ۷۵ درصد این مدارس در نقاط روستایی استان ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان مدرسه‌ سازی را از ارکان مهم توسعه و اولین گام برای تحول آموزشی به عنوان زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه دانست و اظهار داشت: خیران مدرسه ساز در تحقق این تحول نقش بسزایی ایفا می‌کنند و مشارکت مردم و خیران مکمل تلاش دولت در حوزه مدرسه سازی است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان کانون توجه مردم و مسوولان قرار گرفته و جای جای آن به کارگاه ساخت و ساز فضاهای آموزشی تبدیل شده است.

لک زایی با بیان اینکه مدرسه، دانش آموزان را برای ایفای نقش‌های کارسازتر تربیت می‌کند، اظهار داشت: احداث مدرسه یک انتخاب بسیار هوشمندانه است و همه افرادیکه در این کار مهم مشارکت می‌کنند، کار بزرگی را انجام می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار