رییس کل دادگستری سمنان:

۳۹۰ میلیارد ریال معوقات بانکی وصول شد

عبداللهی گفت: ۳۹۰ میلیارد ریال از معوقات بانکی در استان با اقدام‌ واحدهای اجرای اسناد وصول شد.

عبداللهی رییس کل دادگستری سمنان در نشست با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: در اجرای طرح کاداستر و تثبیت اراضی ملی و کشاورزی، تثبیت و صدور سند کاداستر برای ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی و همچنین برای ۶۱ درصد از اراضی کشاورزی انجام شد و در این خصوص سمنان از استان های پیشرو به‌شمار می آید.

رییس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در عصر کنونی که سرعت، صحت و دقت در ارائه خدمات به مراجعان مورد توجه است، ثبت نقل و انتقالات در سامانه های مربوط به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با رشد ۹۹.۵ درصدی و پاسخ به استعلام‌ها به رقم ۹۸.۳ درصد رسیده و مجموع این اقدام‌ها در گذشته مشمول مرور زمان می شد، ولی در حال حاضر کمتر از ۲ روز انجام می شود.

وی با دعوت از شهروندان جهت تبدیل دفترچه اسناد مالکیت به سندهای تک برگی، تاکید کرد: در پنج ماه گذشته از سال ۱۴۰۲ در استان سمنان ۲۶ هزار و ۸۶۸ مورد سند تک برگی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۷.۲ درصدی داشت و از میانگین کشوری به میزان ۱۴.۲ درصد، فراتر رفته است.

وی گفت: برابر تبصره ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار، ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد دفترچه ای است و مالکان اسناد سراسر استان فرصت باقی مانده را غنیمت بدانند و نسبت به تعویض و تبدیل اسناد دفترچه ای به سند تک برگی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.