جاعل سابقه‌دار به زندان و جریمه نقدی ۲۰ میلیاردی محکوم شد

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری یک جاعل سابقه‌دار گفت: این متهم پس از حضور در دادگاه به زندان و جریمه نقدی ۲۰ میلیاردی محکوم شد.

سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، گفت: سال گذشته پرونده‌ای مبنی بر جعل کارت پایان خدمت از شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران برای رسیدگی به اداره سیزدهم معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: وکیل شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان پرونده گفت که موکل وی به نام "علی" در سال ۱۳۸۹ از کشور به مقصد سوئیس خارج، در آنجا اقامت و تا سال ۱۴۰۰ مراجعتی به ایران نداشته است و در این اثنا شخصی بهویت "سیف" (تبعه افغانستان) از شناسنامه موکلش که به شکل امانت در اختیار وی بوده، سوء استفاده کرده و با الصاق عکس خود به جای تصویر شاکی و معرفی خود بنام وی، کارت ملی و کارت پایان خدمت تهیه کرده است.

وی افزود: با این توصیف، بررسی‌های کارآگاهان آغاز شد و متهم مشخص شد این متهم پیش از این نیز به دلیل جرایم دیگر نیز بازداشت شده و پس از طی دوره محکومیت آزاد شده است، اما مجددا به سراغ اقدامات مجرمانه خود رفته است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این که کارآگاهان ضمن هماهنگی با ثبت احوال تهران و سازمان وظیفه عمومی فراجا، مشخصات مذکور را استعلام کرده و تصاویر اصلی شاکی را به دست آوردند، گفت: در ادامه اصل اوراق و مدارک موجود در سازمان وظیفه عمومی فراجا دریافت، به همراه اسناد شاکی به اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی پایتخت ارسال، پس از تطبیق، مغایرت‌هایی در امضاء و اثر انگشت در اوراق موجود از شاکی و متهم به دست آمد.

وی اظهار داشت: با بررسی سامانه‌های پلیسی مشخص شد متهم در سال ۱۳۹۴ نیز سابقه دستگیری با نام جعل دیگری نیز در محور زاهدان – بم و به اتهام استفاده از پاسپورت جعلی دارد که با تکمیل تحقیقات گزارش به دادسرا ارسال، دستور توقیف متهم صادر شد.

سردار گودرزی اظهار کرد: پس از چند شبانه روز تحقیقات و تعقیب و مراقبت در نهایت این متهم در مرکز شهر تهران دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی بیان داشت: متهم به جرم خود اعتراف متعاقباً به دادسرا منتقل شد و با توجه به جرایم پیشین اش، به ۹ سال حبس و جزای نقدی ۲۰ ملیارد ریالی، محکوم شد.

برچسب ها: جعل ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار