شهید چهار ساله حادثه تروریستی اهواز به روایت پدر + فیلم

محمدطاها را همه می‌شناسند، کودک ۴ ساله‌ای که در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز به شهادت رسید.

محمدطاها اقدامی کودک ۴ ساله‌ای بود که در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ و در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید. این حمله حدود ساعت ۹ صبح حوالی پادگان لشکر ۹۲ زرهی اهواز رخ داد. مهاجمان مسلح که پیش از اجرای این مراسم در پشت محل برگزاری رژه کمین کرده و منتظر بودند، نیم ساعت پس از آغاز مراسم، مسیر رژهٔ یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی وارتش جمهوری اسلامی ایران را به رگبار گلوله بستند.

این شهید ۴ ساله فرزند یکی از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که به همراه مادرش برای تماشای رژه نیروهای مسلح در این مراسم حضور یافته بود. در این حادثه مادر محمد طاها نیز زخمی شد. محمدطاها اهل روستای ازان شهر میمه متولد سال ۱۳۹۲ به عنوان کوچکترین شهید این حادثه شناخته شد. 

مروری بر روایت پدر محمدطاها از آنچه اتفاق افتاد

پدر محمدطاها شب قبل از حادثه را این گونه روایت می کند: شب قبل از رژه در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت کردم و پسرم برای اولین بار با همان زبان کودکی اش بلند بلند لبیک یا حسین(ع) می‌گفت.در مسیر برگشت سرش را از پنجره ماشین بیرون برده بود و به ماشین‌های دیگر لبیک یا حسین(ع) می‌گفت و آن‌ها جوابش را می‌دادند، نمی‌دانستم امام حسین(ع) در کمتر از ۱۲ ساعت جواب لبیک او را می‌دهد.

سروان عبدالرضا داوودی

اقدامی ادامه داد: همان شب در گوشه خانه چادری برد و بین دو مبل خانه‌ای کوچک درست کرد و کیک و آب میوه نذری سیدالشهدا(ع) را در آن برد و به من گفت «بابا اتاق درست کردم، بیا مهمونی من می‌خوام به تو نذری بدم». ۲ سال بود که اتاق محمدحسین را جدا کرده‌ بودیم و همه شب‌ها تنها می‌خوابید. آن شب از من خواست در همان خانه نیم متری کنارش بخوابم، از او پرسیدم می‌خواهی برایت قصه بگویم که گفت نه من برای تو قصه می‌گویم، دستانش را دور گردنم حلقه کرد و برایم قصه خواند و کنار هم خوابیدیم. دو شب قبل از این اتفاقات محمدطاها حرفی زد که جگرم را کباب می‌کند، به من گفت می‌خواهم مرگ را بچشم تا بفهمم چه مزه‌ای می‌دهد، بستنی خوراکی مورد علاقه‌اش بود و می‌گفت می‌خواهم بدانم مرگ شیرین‌تر از بستنی است؟

شهید سه ساله حادثه تروریستی اهواز

حرف های سربازی که میخواست ناجی محمدطاها باشد

سروان عبدالرضا داوودی که همه ما او را با تصویری از در دست داشتن شهید طا‌ها اقدامی می‌شناسیم در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روز رژه ما در محل بلوار قدس اهواز مستقر بودیم که چند دقیقه‌ای از شروع رژه یگان‌های رژه رونده گذشته بود، ابتدا که صدای تیراندازی شنیدیم حدس زدیم شاید برای زیبایی و هیجان برنامه باشد، اما لحظه‌ای بعد یک تن از نیرو‌های گروه موسیقی ناجا به علت تیراندازی بر زمین افتاد و آن اتفاق ناگوار رخ داد. البته دلیل ترس و وحشتی که به جان مردم بی گناه افتاد این بود که از پشت سر تیراندازی به وقوع پیوسته بود که در اینجا نیرو‌های نظامی و انتظامی حاضر در محل با تمام توان و تلاش سعی در کنترل اوضاع و حفظ جان مردم داشتند. با توجه به اینکه این برنامه برای عموم آزاد بود، شرایط را برای حفظ امنیت و جان مردم سخت‌تر می‌کرد.

او افزود: ما و همه عوامل اجرایی با تمام قوا کوشش خود را برای کمک رسانی به مجروحان این حادثه به کار گرفتیم. در هنگام همیاری؛ محمد طا‌ها اقدامی در حالی که گریه کرده و پدر خود را صدا می‌کرد به کمک سربازی در جلوی جایگاه به من تحویل داده شد؛  با عجله او را تحویل آمبولانس دادم تا هرچه سریعتر به بیمارستان انتقال دهند و بعد که خبر شهادت این کودک مظلوم را شنیدم خیلی ناراحت شدم.

تشییع شهید سه ساله حادثه تروریستی اهواز

امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور اولین جلسه رسیدگی حقوقی به پرونده گروهک تروریستی الاحوازیه در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین الملل با دادخواهی خانواده شهدای مظلوم این حادثه برگزار شد.

 

 

لباس خونی محمدطاها شهید ۴ساله عملیات تروریستی اهواز سند جنایت حامیان تروریست‌ها
 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.