یک مقام شرکت ایران خودرو ضمن اشاره به آغاز تولید انبوه خودروی «کراس اوور ری را» در بهمن‌ماه گفت: تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه از این خودرو تولید می‌شود.

مهدی رادمنش، با بیان این که محصول «کراس اوور ری را»  با توان مهندسان کشور به ثمر نشسته است، اظهار کرد: این محصول دارای موتور EF۷P TC است که یک موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار می‌رود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.

وی افزود: حداکثر توان موتور ری را ۱۶۰ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و سیستم انتقال قدرت این خودرو شش دنده اتوماتیک بوده و دارای مصرف سوخت بهینه در این کلاس است. در حال حاضر موتور و گیربکس این خودرو مراحل نهایی کالیبراسیون را طی می‌کند. 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه افزود: «ری را» در رده کراس اوور‌های سگمنت B قرار می‌گیرد که پرطرفدارترین گروه کراس اوور‌ها محسوب می‌شود، این خودرو طول، عرض و ارتفاعی معادل ۴۳۳۴، ۱۸۰۸ و ۱۶۳۸ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۹۰ میلی متر است.

رادمنش، با بیان این که ری را دارای ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کمک ترمز (BAS) است، یادآور شد: این محصول هم چنین دارای فرمان برقی با قابلیت تنظیم ستون در چهار جهت و کلید‌های کنترلی روی فرمان است.

وی با اشاره به سایر تجهیزات به کار رفته در ری را، عنوان کرد: نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال ۱۲ اینچی و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو)، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، در برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین دید ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور از سایر امکانات این محصول است.

به گفته رادمنش، یکی از نکات جالب در «ری را» چراغ‌های Cornering یا Turn Light است که با چرخش فرمان یک چراغ دیگر روشن می‌شود و مسیر مقابل را برای راننده روشن‌تر می‌کند، علاوه بر آن «ری را» دارای چراغ خوشامدگویی در زیر در‌های جلو و سیستم Follow Me Home، چراغ در پارکینگ به هنگام قفل کردن است.

خودروی ری را

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با اشاره به این که با تغییرات صورت گرفته بر روی موتور ری را، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، توان و گشتاور افزایش یافته است، گفت: موتور این محصول بر پایه دانش داخلی و با طراحی شرکت ایپکو تولید شده است و می‌توان گفت یکی از نقاط قوت ری را، قوای محرکه آن است.

وی افزود: یکی از جذابیت‌های ظاهری ری را، رینگ‌های سایز ۱۸ اینچ دو رنگ است که برای نخستین بار در محصولات ایران خودرو از این سایز رینگ استفاده شده است، این تایر‌ها در کنار ظاهری اسپرت که متناسب با خودرو‌های کراس اوور است، مناسب شرایط جاده‌ای ایران نیز است.

رادمنش، با بیان این که فرآیند‌های طراحی و توسعه این خودرو اتمام یافته و فرآیند‌های کیفی آن آغاز شده و تامین قطعات در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود ۴۰ دستگاه از این محصول برای موارد طراحی، توسعه و تست‌های ارزیابی تولید شده و برنامه تولید خودرو‌های جدید برای صحه گذاری و تایید نوع در دستور کار است.

وی تاکید کرد: ایران خودرو برای تولید این خودرو براساس پلتفرمی آینده نگرانه با قابلیت تولید محصولات متنوعی از جمله ری را کاملا برقی، سرمایه گذاری عظیمی برای احداث خطوط جدید تولید بدنه و مونتاژ کرده است که توان تولید تیراژ بالایی از محصولات این پلتفرم را خواهد داشت.

ری را محصول ایران خودرو

رادمنش با بیان این که ری را خودرویی است که بیش‌ترین حجم تغییرات در جهت توسعه را در تاریخ صنعت خودروی کشور دارد، گفت: این محصول تمامی تست‌های خودرویی را در فرآیند توسعه خود دارد، زیرا محصولی است که از نو متولد شده و دارای پلتفرم، قطعات و تجهیزات جدید است، بر روی این محصول تا مرحله تجاری سازی، حدود ۲۰۰ تست، اعم از تست‌هایی با الزامات قانونی وکارخانه ای، انجام خواهد شد. 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر این که مجهزترین ویژگی‌های برقی و الکترونیکی در خودروی ری را به کار رفته است، بیان کرد: شرکت جتکو که یکی از شرکت‌های ارزشمند دانش بنیان در حوزه برق و الکترونیک خودرو در ایران است، متولی طراحی و توسعه سامانه رایانه‌ای کنترل ادوات برق و الکترونیک خودرو (BCM) بوده که این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی ایران انجام شده است.
وی یادآور شد: برای تولید این خودرو، از تکنولوژی‌های روز دنیا بیش‌ترین بهره برداری صورت گرفته و در زمینه ایمنی و امنیتی، این خودرو تست‌های متعددی را پاس کرده و دارای استاندارد‌های متعددی نیز در این زمینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
حالا همین ماشینا رو یک کپی رایت میزنن با موتور چینی یا پراید به قیمت اصلش جا میکنن ب مردم سرو تهشو بزنی بترکونه ۲۰۰ ملیون هزینه نمیکنن اما صد برابر میکشن روش
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۰:۲۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
با یک نوع موتور ۲۰ نوع ماشین تولید میکنن . فقط بلدن روکش عوض کنن . با پراید و کرونا نتونستن به ظرفیت کافی برسن حالا با این فرغون میخوان کشتار کنن . البته با لندکروز فرقی نمیکنه ها حواستون باشه موتور همان هست
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۰:۱۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
اشغالی دیگر از ایران خودرو . جهت کنترل جمعیت ایران
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۳:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
تابوتی دیگر از کارخانه کلاهبرداری ایران خودرو با هدف سرکیسه کردن و کشتار ملت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
ما با خرید خودرو های ایرانی از تولید داخل حمایت نمیکنیم از شرکت ها و تولید کنندگان برادران چینی حمایت میکنیم !!!!!! بروید تحقیق کنید تمام قطعات با هر نوع کیفیت با بسته بندی دلخواه شما حتی عکس سفارش دهنده بعنوان تولید کننده ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه به شعور و فهم مردم عزیز ایران توهین نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
از زمانی ایران خودر و این خودرو را با اسامی مختلف معرفی کرده ودر هر فرصتی آن را بنمایش گذاشه خودر و سازانی واقعی مدلی معرفی و تولید کرده تاریخ مصرف آنها هم تمام شده فیس لیف شده اند ما هنوز اندر خم یک پس کوچه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
الان گوشی موبایل حسگر داره، خودروها حسگر دارن، بسیاری از لوازم الکترونیکی دارای حسگر هستند، چرا عوامل ایران‌خودرو و سایپا حسگر ندارند، تا شاید از حسی که از مشتریان دریافت می‌کنند، دچار شرم شوند و یک تغییر اساسی بوجود بیاورند.. لطفاً یک حسگر به خود نصب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
بعد ا شروع تحریم ها معلوم شد ایرانخودرو وسایپا چقدر خودروسازن!؟
Switzerland
Saarekhaan
۰۶:۱۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
گل گفتی دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
موتور از نوع پژو TU5 هست که معمولا روی خودرو 207 و 206 و سمند ، رانا ، دنا ، دنا + ،تارا گذاشته میشود . یعنی خر همان خر است فقط پالونش عوض میشه .اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً …
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
قیمت ماشین تولید یا بهتر بگم سر هم کردن ماشین واقعی نشه بازار واردات آزاد نشه و تا ملت این آشغالها را میخرن هم آلودگی داریم و هم مرگ ومیر و هم بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۰۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
‌کدام‌عقل‌سالم‌قبول‌میکنددرخودروموندن‌موشک‌وپهبادمیسازیم‌
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۰۸:۱۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
تا کی چراغ عوض میکنین و موتور قبلی رو میزارین روش و میگین مدل جدید و خودروی جدید ،والله خجالت داره برین ببینین کدوم خودرو ساز دوتا از محصولاتشون موتور مشترک دارند ،فقط پول ملت بیچاره رو میگیرین و انحصار ماشین رو گرفتین ،عمرما تلف شد تو را به پیغمبر بزارین ما هم ماشین خوب سوار شدیم ،مگه چی ما از این اعراب کمتره ،گفتن حمایت ده سال نه پنجاه سال ،نه یه قیمت جون ،خودتون شاسی آنچنانی سوار میشن بی دینی تا کجا ،آخه با پول همین پراید سلیمانیه و دبی سانتافه میدن بعد شما با وقاحت میگی ما چهل میلیون ضرر می‌دیم سر تولیدش ،مگه طلا توش جاسازی می‌کنی ???
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۳:۱۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
برای هایما هم همین حرفهاروزدن ولی بعدازاین همه تولید که روانه بازارکردن حالا تازه گفتن بخاطر استانداردنبودن پلاک نمیشه فقط کلاه برداره
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
ایرانخودرو و سایپا نظرات رو خوندی؟
خجالت باید بکشی که اینطوری در نگاه و ذهن مشتری و مردم جا کردی...
یاد صادرات اتوبوس بنز به چین افتادم?
آخرین اخبار