دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند فروش خودرو در سایت اینترنتی

عامل کلاهبرداری ۸۵۰ میلیون ریالی با ترفند فروش خودرو در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی دستگیر شد.

سرهنگ احمد نگهبان ، فرمانده انتظامی مشهد گفت: با شکایت مردی مبنی بر کلاهبرداری در یک سایت اینترنتی واسطه‌گر خرید و فروش کالا موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات از مالباخته که مردی میانسال است، مشخص شد فرد شیاد از وی خواسته ۸۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه فروش خودرو به حسابش واریز کند و برای جلب اعتماد مالباخته خودرا مامور بازنشسته یکی از دستگاه‌های امنیتی معرفی و تصویری از کارت شناسایی جعل شده ارسال کرده و بعد از واریز دیگر پاسخگوی تماس‌های مالباخته نبوده است.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مبلغ کلاهبرداری شده در سه فقره به صورت حواله بین بانکی به کارت بانکی فردی معتاد و مجهول المکان است.

سرهنگ نگهبان بیان کرد: در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا فرد کلاهبردار را که با هویت جعلی و جا زدن خود به جای مالک اصلی کارت بانکی اقدام به خرید از فروشگاه‌های محدوده خیابان شهید چراغچی کرده بود ردزنی و با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

او  تصریح کرد: متهم ۴۰ ساله که یک تبعه خارجی است به کلاهبرداری در سایت واسطه‌گر اینترنتی با درج آگاهی‌های فروش خودرو و جعل کارت شناسایی برای جلب اعتماد طعمه‌اش اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: در ادامه بررسی‌های فنی کارشناسان پلیس فتا مستنداتی از گوشی تلفن همراه متهم در خصوص آگهی‌های فروش خودرو پراید و پژو پارس در سایت‌های واسطه‌گر خرید و فروش کالا، تعداد زیادی تماس تلفنی و پیامکی با شهروندان در محتوای آگهی فروش خودرو، واریز وجوه به کارت بانکی در اختیار این فرد از سوی مالباخته‌ها بدست آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار