۲۴ نقطه حادثه خیز در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ۲۴ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در جاده‌های استان ۱۳ نقطه حذف شده و بهبود وضعیت بقیه نیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح‌های بیش از  پیشرفت ۹۰ درصدی گفت: اصلاح شانه‌های پیچ ملالر واقع در محور میاندوآب - بوکان، پل مهلذان در مسیر خوی - ماکو با پیشرفت ۹۵ درصد و پروژه شیخ لر واقع در جاده بوکان - مهاباد با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در مراحل انتهایی هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح‌های ایمن‌ساز نقاط حادثه خیز تنوع زیادی دارد و از اجرای حفاظ بتنی گرفته تا اصلاح شیب شیروانی را در برمی‌گیرد، اقدامات لازم بر اساس نیاز پروژه در دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: نقاط حادثه‌خیز از طریق بازرسی‌های سالانه و دستورالعمل‌های ایمنی راه‌ها احصا و برای ایمن‌سازی آن‌ها پروژه تعریف می‌شود.

آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که در چهار بخش بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی طبقه بندی شده است.

سالانه حدود ۵۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان غربی بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و رقمی حدود ۱۰ برابر آن نیز مصدوم و راهی بیمارستان شده و روند درمانی طی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.