دستگیری قاچاقچیان سوخت در مشگین‌شهر

دادستان مشگین‌شهر از دستگیری قاچاقچیان یک هزار میلیارد ریالی سوخت در مشگین شهر خبر داد.

آرش نونهال گفت: بر اساس اطلاعات و بررسی های صورت گرفته افرادی برای رسیدن به اهداف خود در امر قاچاق با جمع‌آوری کارت‌های سوخت خودروهای افراد متخلف از سراسر کشور از جمله اسقاطی و فرسوده ، راکد و کم‌کارکرد با بهره‌گیری از خطاهای سیستمی سامانه باربرگ ، اقدام به سوء‌استفاده از این طریق می‌کردند.

دادستان مشگین‌شهر افزود: اعضای این تیم با استفاده از جعل عنوان و مدارک برای پلاک‌های در اختیار از شهرداری‌های برخی شهرها و ناآشنا پروانه فعالیت و تردد صادر و با بارگذاری آن در سامانه باربرگ نسبت به ثبت اطلاعات راننده و خودرو در آن سامانه اقدام می‌کردند.

به گفته او، این افراد پس از ثبت تردد صوری در سطح شهر، سهمیه کارت سوخت پلاک‌ها و خودروهای در اختیار ، دوباره در ماه طی ۲ نوبت شارژ می‌کردند که این شارژ اضافه بر نیاز ، میزان قابل توجهی سوخت یارانه‌ای در اختیار افراد سوجو قرار می‌داد که با توجه به قیمت پایین سوخت در داخل کشور، زمینه سوء‌استفاده و خروج آن از چرخه و در نهایت قاچاق به خارج از کشور را فراهم می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشگین‌شهر گفت: پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع نظامی و امنیتی ۱۲ نفر از شبکه این افراد توسط پاسداران گمنام حضرت ولیعصر (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان اردبیل در سطح کشور، شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار کیفری متناسب روانه زندان شدند.

او افزود : برابر بررسی‌های صورت گرفته و مستندات احصاء شده تیم مورد رصد ، با شیوه‌هایی که عنوان شده تاکنون مقدار یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۷۱۱ لیتر سوخت را از چرخه توزیع خارج کرده‌اند و غالباً از طریق استان هرمزگان سوخت یارانه‌ای مورد نیاز کشور را به کشورهای همسایه به صورت قاچاق ارسال کرده‌اند.

نونهال اظهار داشت: ارزش سوخت با احتساب مبلغ آن در بازار آزاد، تقریباً قریب یک هزار میلیارد ریال می‌باشد که علاوه بر افراد دستگیر شده در همین راستا ، نفرات متعدد دیگری در سطح کشور شناسایی شده اند که تحت رصد اطلاعاتی سازمان قرار گرفته‌اند که با تکمیل تحقیقات اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشگین‌شهر با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در جهت احقاق حقوق عامه و گره‌گشایی از مشکلات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد ، تصریح کرد: هرگونه خرید و فروش سوخت مازاد بر نیاز افراد جرم تلقی شده و مشمول قاچاق کالا می‌شود و در صورت مشاهده تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.