تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار گل شاخه بُریده گلایول

رییس سازمان جهادشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند احداث و اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در استان گفت: ۵۵ میلیارد ریال برای تولید گل شاخه‌بُریده گلایول در این استان از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد.

حسین برزگر امروز شنبه همزمان با آیین برداشت گل گلایول تولیدی در چهارمحال و بختیاری در بازدید از مزرعه پرورش گل شاخه‌بُریده گلایول شهرستان بروجن تاکید کرد: به‌منظور اصلاح الگوی کشت در شهرستان بروجن کشت گیاهان پیازی، گل‌دار و زینتی در فضا‌های باز در دستور کار قرار گرفت.

وی بهره‌وری اقتصادی و فیزیکی آب را از مهم‌ترین اهداف اصلاح الگوی کشت در چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: در این روش با مصرف آب کمتر می‌توان تعداد بیشتری گل شاخه‌بُریده تولید و زمینه رونق اقتصادی در حوزه باغبانی و کشاورزی را فراهم کرد.

برزگر تصریح کرد: کیفیت گل شاخه‌بُریده گلایول تولیدی در چهارمحال بختیاری به‌لحاظ شرایط اقلیمی، ارتفاع از سطح دریا و هوای مناسب مطلوب و در کشور مطرح است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به کشت گل شاخه‌بُریده گلایول در هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجن یادآور شد: در این سطح ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از هر مترمربع شک شاخه و در مجموع از این سطح یک میلیون و ۷۵۰ هزار گل شاخه‌بُریده گلایول رقم آمستردام برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: گلایول تولیدی در چهارمحال و بختیاری علاوه بر عرضه در بازار داخل استان به استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی صادر می‌شود.

برزگر تاکید کرد: زمان کشت گل شاخه‌بُریده گلایول از اوایل فروردین‌ماه تا اواخر خردادماه و زمان برداشت این گل از اواسط شهریورماه تا اواسط مهرماه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.