سازگاری ارتش روسیه با میادین نبرد در اوکراین

وال استریت ژورنال گزارش داد که سازگاری ارتش روسیه با میادین نبرد در اوکراین می‌تواند بازپس‌گیری مناطق از دست رفته را برای کی‌یف دشوار کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده است که ارتش روسیه به طور پیوسته خود را با تغییرات در میدان نبرد در اوکراین سازگار کرده است و این موضوع طرح‌های کی‌یف را برای پس گرفتن مناطق تحت کنترل مسکو در حال حاضر با تردید مواجه کرده است.

این روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای اعلام کرد: «ارتش روسیه در حال نشان دادن ظرفیتی برای درس گرفتن از اشتباهات اولیه است.

وال استریت ژورنال هشدار داد که این توانایی برای تغییر تاکتیک‌ها «می‌تواند اخراج نیرو‌های روسیه از خاک اوکراین را دشوار کند». بر اساس گزارش وال استریت ژورنال مسکو در حال حاضر به سمت استراتژی فرسوده کردن اوکراین و غرب رفته است.

نتیجه گیری روزنامه‌نگاران آمریکایی از سوی ژنرال «جیمز هکر» فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا تأیید می‌شود، که گفت: «ما مناطق بسیار کمی را دیده‌ایم که آن‌ها (روس‌ها) در آنجا در حال تطبیق خود (با شرایط) باشند و البته ما این موضوع را به دقت زیر نظر داریم.»

به دنبال پیشروی‌های نیرو‌های کی‌یف در منطقه خارکیف در پاییز گذشته، مسکو ماه‌ها وقت صرف تدارک دفاعی قدرتمند قبل از ضد حمله کنونی اوکراین کرد. به دلیل آن استحکامات، نیرو‌های اوکراینی در چند ماه گذشته به کندی پیشروی کرده‌اند، در حالی که هلی‌کوپتر‌های روسی، موشک‌های ضدتانک و توپخانه آن‌ها را برمی‌دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار