نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد:

لزوم تامین سریعتر منابع ارزی برای برگزاری حج عمره

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط باید با تامین سریعتر منابع ارزی موردنیاز، سفر‌های حج عمره را در خدمت‌رسانی به زائران یاری دهند.

در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب برگزار شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار روشن شدن سریعتر میزان و نرخ ارز و هزینه بلیت هواپیمایی برای سفر‌های عمره شد.

وی افزود: عدم تامین منابع لازم در برگزاری سفر‌های حج و عمره مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف از جمله اسکان ایجاد خواهد کرد و به تاخیر افتادن آغاز سفر‌های عمره موجب می‌شود روزانه چند هزار نفر از تشرف به سرزمین وحی باز بمانند و شرکت‌های هواپیمایی نیز که بدنبال سود زیاد هستند، متضرر می‌شوند.

در این جلسه آقایان سید عباس حسینی، رئیس و حمید رضا رهبری فر، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره پیگیری‌های انجام شده از شرکت‌های هواپیمایی برای تعیین نرخ بلیت و بانک مرکزی برای میزان و نرخ ارز سفر‌های عمره گزارش دادند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: معاونین و کارشناسان بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت در خصوص مسائل ارزی نشست مشترک داشته‌اند و سازمان حج و شرکت‌های وابسته به عمره آماده برگزاری سفر عمره و در انتظار تصمیم بانک مرکزی برای عملیاتی کردن برنامه‌های حج تمتع و عمره مفرده هستند.

در این جلسه آقای غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز گزارش مشروحی از نشست کارشناسی برگزار شده در فضای مجازی با مسئولان کشور میزبان در خصوص آسیب‌شناسی حج گذشته و درخواست‌های کشورمان برای فراهم کردن تسهیلات مناسب برای تشرف زائران ایرانی ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آقای رضایی خواست که موارد سی‌گانه ارائه شده در این نشست به صورت مکتوب به وزارت حج و عمره عربستان و سفارت کشورمان در ریاض منعکس شود و تا حصول نتیجه در موارد مختلف از جمله پرداخت دیه شهدای منا، بازگرداندن مطالبات حج‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ توسط شرکت‌های سعودی و برگزاری دعای کمیل همچون گذشته پیگیری لازم صورت گیرد.

این جلسه با گزارش آقایان وحید صفاری، رئیس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در مورد نظرسنجی و رضایت‌سنجی از زائران اربعین و هادی شیخ الاسلامی، مدیرعامل بیمه میهن درباره خدمات ارائه شده در اربعین امسال ادامه یافت.

به گفته وی، سازمان حج و زیارت درمجموع در اربعین امسال نسبت به سنوات گذشته در حوزه‌های مختلف نسبتا موفق‌تر عمل کرد و طبق نظرسنجی صورت گرفته میزان رضایت کلی به بیش از ۷۱ درصد افزایش یافت در حالیکه در اربعین سال گذشته سطح رضایتمندی ۵۶ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت بیمه بهمن نیز با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال از ۵۷۸۰ نفر مصدومی که خدمات دریافت کردند ۴۵۰۴ نفر بیمه بودند، تعداد فوتی‌ها را ۱۳۷ نفر اعلام کرد.

وی افزود: از این تعداد ۲۷ نفر فاقد بیمه بودند و استعلام ۱۴ نفر هم که پرینت سامانه سماح را دارند همچنان در دست بررسی است.

برچسب ها: حج و زیارت ، ارز ، حج عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار