ظرفیت سازی برای اعزام ۴۷ هزار زائر در مهرماه به عتبات

معاون امورعتبات سازمان حج و زیارت گفت: هزینه اعزام هوایی از مبدا تهران به عتبات عالیات از ۱۳ تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بنا به هتل محل اسکان متغیر است.

معاون امورعتبات سازمان حج و زیارت درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از ظرفیت سازی برای اعزام ۴۷ هزار زائر درقالب کاروان‌های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت درسفر‌های زمینی و هوایی به عتبات عالیات درمهرماه خبر داد.

در این جلسه که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، حمیدرضا محمدی افزود: تاکنون ۲۷ هزار نفر ثبت نام کرده و وجه واریز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۳۳ شرکت مجری درزمینه اعزام زائر به عتبات فعال هستند و ۸ شرکت بدلیل نداشتن شرایط تطبیقی حذف شدند، اظهار داشت: هم اکنون سفر عتبات برمبنای ۶ شب و ۷ شب طول سفر به صورت زمینی از مبدا تهران، از ۵ میلیون و ۷۰۰ تا هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: هزینه اعزام هوایی از مبدا تهران به عتبات عالیات نیز از ۱۳ تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بنا به هتل محل اسکان متغیر است و برای استان‌های مرزی نیز بسته‌های دو شب و سه شب تعریف شده است.

معاون امورعتبات سازمان حج و زیارت همچنین از آخرین اقدامات برای افزایش اعزام‌ها به سوریه گزارش داد و گفت: درحال حاضردرقالب کاروان‌های زیارتی با هزینه سیزده میلیون و ۵۷۰ هزار تومان هفته‌ای یک پرواز به مقصد دمشق انجام می‌شود و تلاش داریم که تعداد پرواز‌ها افزایش یابد.

در این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت بر لزوم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش پرواز‌ها از طریق شرکت‌های هواپیمایی به سوریه تاکید کرد و گفت: این آمادگی در سازمان حج برای افزایش اعزام زائران وجود دارد.

آقای سید عباس حسینی همچینین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در حوزه‌های تامین ارز و پرواز برای از سرگیری سفر‌های عمره گفت: با توجه به نیاز جامعه و زائران بسته‌های متنوعی برای این سفر‌ها درحال تعریف است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای از سرگیری سفر‌های عمره نهایی شود تا با مشخص شدن وضعیت ارزو هواپیمایی، کاروان بندی و تفویج زائران به تعویق نیافتد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب باردیگر بر لزوم پیگیری مطالبات مربوط به دو حج ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از طرف‌های عربستانی تاکید کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که کارگروهی دراین ارتباط تشکیل شود و حتما از طریق وزیر حج و عمره عربستان پیگیری لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: این حق زائر است و ما بعنوان مدافع حقوق زائر از کشور میزبان که خود را خادم ضیوف الرحمان معرفی می‌کند انتظار داریم به استیفای حقوق زائر کمک کند.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین در ابتدای این جلسه با تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت از پیامبر اکرم بعنوان اسوه یاد و همه حرکات آن حضرت را برای انسان‌ها تاثیرگذار و الهام بخش توصیف کرد.

وی با اشاره به نقشه‌های شوم شیطانی برای متلاشی کردن کانون خانواده در غرب، افزود: درحالیکه دراین کشور‌ها برای برخی ناهنجاری‌ها که درطول تاریخ منفوربوده مجوز صادرمی کنند ما باید از پیامبر که اسوه الهی است درامر توجه به خانواده درس بگیریم و همانطور که آن حضرت فرمودند بهترین شما بهترینتان نسبت به خانواده اش است و من بهترین شما نسبت به خانوده هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار