رونمایی از تمثال شهید علی لندی در بام ایران

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: تمثال قهرمان فداکار ایران شهید علی لندی در ایستگاه آتش نشانی شهرکرد که به نام این شهید نامگذاری شده است، رونمایی شد.

احسان قائدی اظهار داشت: معرفی قهرمانان چهارمحال و بختیاری از کار‌های جدی حوزه هنری است که تمثال شهید نوجوان و فداکار استان علی لندی به همین منظور طراحی و رونمایی شد.

وی افزود: پرداختن به قهرمانان ملی و میهنی ایران عزیز می‌تواند هویت ایرانی اسلامی مردمان دلیر را زنده کند.

قائدی یکی از مسائلی که ایجاد امنیت و آرامش در کشور و بین هم وطنان می‌کند را احساس غرور داشتن در نسل جوان و هویت بخشی به نسل جوان و نوجوان دانست و اضافه کرد: امروزه کشور‌های غربی و دشمنان تمام تلاش خود را برای از بین بردن هویت ایرانی اسلامی می‌کنند که توجه به قهرمانان ایران زمین و معرفی این اسطوره‌های ایرانی می‌تواند نقشه دشمنان را خنثی کند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: دلاور مردی این نوجوان ایرانی در دنیا زبان زد است و تلاش کردیم رونمایی پرتره شهید علی لندی همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام شود و این نوجوان فداکار را هر چه بیشتر به نسل جدید و دانش‌آموز معرفی کنیم.

قائدی اظهار داشت: در تلاش هستیم مستند زندگی این شهید فداکار را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: پرتره شهید لندی در واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری و به دست هنرمند استان احمد رضا باقری طراحی شده و واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری تا پایان سال پرتره دیگر قهرمانان چهارمحال و بختیاری را نیز طراحی و رونمایی خواهد کرد.

قائدی ادامه داد: علی لندی یک نوجوان ایرانی بود که در پانزده سالگی، ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۰، پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در خانه یکی از همسایگان اقوامش در ایذه، به دل آتش زد و جان دو زن سالمند را نجات داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.