اجرای خط کشی عابر پیاده مقابل ۸۰ مدرسه در قم

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، گفت: معابر اطراف مدارس از نظر عبور عرضی و علائم هشداردهنده ترافیکی، ساماندهی شد.

علیرضا خلیلی، سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، گفت: در آستانه بازگشایی مدارس ۸۰ مدرسه که در معابر اصلی شهر قم قرار گرفته اند شناسایی شد و برنامه خط‌کشی عرضی عابر پیاده آن‌ها در دستور کار قرار گرفت تا عبور دانش‌آموزان از عرض معابر ایمن‌سازی شود.

او ادامه داد: اجرای این طرح در ۶ منطقه شهری تکمیل شده است و دو منطقه دیگر تا بیستم مهرماه تکمیل خواهد شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: علاوه بر خط‌کشی‌ها، بحث آرام‌سازی مدارس نیز مدنظر است تا رانندگان در حال تردد با توجه به علائم هشدار دهنده که در سطح معابر نصب شده است، سرعت خود را کاهش دهند و توجه داشته باشند که اینجا محل عبور عرضی دانش‌آموزان و شهروندان است.

خلیلی تأکید کرد: اولیا و مدیران در صورت مشاهده ترافیک جلوی درب مدارس که به هر عنوان فراموش شده‌اند، با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و مورد را اعلام کنند تا رسیدگی لازم انجام شود.

خلیلی گفت: با توجه به افزایش حجم ترافیک در سطح معابر در هفته‌های آغازین مهرماه تمهیدات لازم با همکاری پلیس راهور انجام شده است تا ترافیک بهبود پیدا کند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه در روز‌های اول مهرماه حجم ترافیک در معابر بیشتر و ساعت اوج ترافیک ۷:۰۰ تا ۷:۳۰ صبح است، گفت: پیشنهاد می‌شود شهروندان و والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را با وسیله شخصی به مدارس انتقال دهند، مدیریت زمان را مدنظر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار