دانشجویان از نوآوری‌های دوران دفاع مقدس الگو بگیرند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی و نوآوری در ساخت انواع تجهیزات در دوران دفاع مقدس الگوی دانشجویان در دانشگاه‌ها قرار گیرد.

  محمد کرمی ر در حاشیه بازدید از دانشگاه فنی حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهارکرد: تلاش‌های شبانه‌روزی در ساخت انواع تجهیزات، نوآوری‌ها و اقدامات مهندسی در دوران دفاع مقدس باید الگوی دانشجویان قرار گیرد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس و تجربیات آن یک دانشگاه مهارت محور است و ساخت انواع تجهیزات از جمله پل‌های متحرک، سنگرها و سایر تجهیزات و نوآوری‌های صورت گرفته باید الگوی دانشجویان به خصوص دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارت محور باید به‌گونه‌ای دانشجو تربیت کند که هر دانشجو بتواند در ساختارها تغییر و نوآوری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اساتید باید به دنبال نوآوری باشند، بیان کرد: اگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوب عمل کند سیستان و بلوچستان متحول می‌شود چرا که این استان ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدن، اقتصاد دریا و اقتصاد مرز دارد که باید به کمک فناوری‌های روز به شکوفایی برسد.

کرمی تأکید کرد: باید کارهای علمی و پژوهشی مورد حمایت قرار گیرد چرا که کار پژوهشی در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری است که در نهایت نتیجه می‌دهد و ایده به محصول تبدیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.