پژوهش زمینه ساز رشد متوازن علمی، فکری و رفتاری انسان است

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پژوهش را زمینه ساز رشد متوازن علمی، فکری و رفتاری انسان دانست و بر لزوم توجه بیش از پیش به مقوله پژوهش و تحقیق در سطوح مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد.

روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حسن بروشکی در جلسه شورای پژوهش و تحقیقات استان اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی علمی، فرهنگی و تربیتی روز به روز در حال تغییر و تحول است؛ از همین روی بهره‌گیری از پژوهش ها و تحقیقات مختلف در حوزه های گوناگون می تواند تسهیل گر این جریان و رسیدن به اهداف مورد نظر باشد.

وی افزود: در پژوهش های حوزه تعلیم و تربیت باید بدنبال یافتن راه‌ها، روش ها و شیوه هایی برای جداشدن از وضعیت موجود و قرارگفتن در مسیر رسیدن به نقطه هدف یا همان مطلوب باشیم و این مقوله بتواند زمینه ساز شناخت هویت ملی و دینی و کشف استعدادها و توانمندی های دانش آموزان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شناخت مهارت‌های دانش‌آموزان در حوزه فردی و اجتماعی، ابعاد شخصیتی آنان و شناخت و کاهش آسیب های اجتماعی و روانی پیرامون فرزندان جامعه، از جمله مولفه های مبرهن و واضحی هستند که می شود در دل پژوهش ها به آنان پرداخت و نتیجه گیری کرد.

بروشکی بیان داشت: لازم است به موضوع پژوهش ها و تحقیقات حوزه آموزش و پرورش با رویکرد راهبردی و کاربردی نگریست و با برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی، هم گرایی، تبادل نظر و اندیشه، این مهم استمرار و جریان داشته باشد.

وی گفت: پژوهش ها نباید فقط و فقط کوتاه مدت باشد؛ بلکه پژوهش های میان مدت و بلند مدت است که می تواند تاثیرگذار واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان بر ضرورت تامین بودجه مورد نیاز حوزه پژوهش و تحقیقات به منظور دستیابی به موقع به اهداف مورد نظر و تعریف شده تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار