نخستین همایش آماد و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در فارس برگزار شد+ تصاویر

نخستین همایش سراسری هم افزایی آماد و پشتیبانی (تغذیه، نگهداری و ترابی) نیرو‌های مسلح در استان فارس به میزبانی فرماندهی آماد و پشتیبانی منطقه ۲ نزاجا برگزار شد.

امیر حمیدرضا سهرابی رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش در شیراز در این مراسم، هدف از اجرای این همایش برابر سیاست‌های کلی؛ هم‌افزایی و همدلی نیرو‌های مسلح در راستای موضوعاتی همچون (تغذیه، نگهداری و ترابی) دانست و گفت: اتحاد و همدلی بین نیرو‌های مسلح مستلزم کار‌های عملی و اجرایی است.

او با بیان اینکه بایستی از امکانات بی بدیل و ظرفیت نیرو‌های مسلح بهره‌مند شویم، افزود: در حوزه تعمیر و نگهداری با وجود متخصصانی در یگان‌های ارتش، سپاه و بسیج ظرفیت ناب و خوبی داریم که در حوزه اقتصاد به نیرو‌های مسلح و حتی نظام و کشور کمک شایانی را خواهد کرد.

امیر سهرابی در ادامه با تصریح بر اینکه وظیفه ما در جنگ ترکیبی و اقتصادی، دفاع ترکیبی است، افزود: همگی ما بعنوان یک سرباز که در این جنگ ترکیبی و اقتصادی قرار گرفته‌ایم؛ در حوزه پرسنل آمادی می‌توانیم موفق عمل کنیم.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه استان فارس با بیان اینکه هماهنگی و هم افزایی نیرو‌های مسلح در شرایط بحران می‌تواند به شهروندان کمک قابل توجهی کند، گفت: هرگاه در سیل، زلزله و بلایای طبیعی نیرو‌های مسلح هماهنگ‌تر بودند، خدمات بهتری به شهروندان ارائه شده است.

او با تصریح بر اینکه همایش امروز در حوزه آماد و پشتیبانی برگزار شد تا راهکار‌ها و نحوه خدمات رسانی را بررسی کنیم، گفت: این هم افزایی علاوه بر خدمات رسانی امدادی در بخش تامین امنیت هم می‌تواند به شهروندان کمک کند.

امیررضایی با بیان اینکه تلاش، وحدت و هم افزایی نیرو‌های مسلح خرسندی رهبر معظم انقلاب را به دنبال دارد، عنوان کرد که با همدلی و اتحادی که بین نیرو‌های مسلح وجود دارد، استان فارس بعنوان تابلو و الگویی برای کل کشور است و مصداق آن مناسبت‌های فراجا، سپاه و ارتش است و این مهم خرسندی امام جمعه شیراز را به دنبال دارد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در فارس با تاکید بر پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: استان فارس خود نیز بعنوان یک نیروی مسلح بزرگ در کشور محسوب می‌شود و ظرفیت‌های بسیار و بزرگی دارد که باید از آن بهره برد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و یادآور رشادت‌ها و جانبازی‌های هشت ساله ایثارگران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: تاریخ پرافتخاری را پشت سر گذاشتیم، ۸ سال دفاع جانانه که موجب سربلندی و اقتدار امروز جامعه شده و امروز به فرمایش حضرت آقا یک گنجینه‌ای در اختیار ما قرار گرفته است.

او بیان کرد: در طول دفاع مقدس، خصوصا دفاعی که در ۸ سال جنگ تحمیلی صورت گرفت، تفاوتی با دنیا داشتیم چرا که همه کسانی که عشق به امام داشتند (بسیج، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) در این جنگ حضور یافتند و نقش آفرینی کردند و دفاع همه جانبه با هدف مقدس انجام گرفت و وجه تمایز و ماندگاری آن همین بود.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس وحدت را هم در اوج خود دیدیم، ادامه داد: در شرایطی که همه دنیا در تلاش برای سقوط نظامی جمهوری بودند، اما ملت دست به دست دادند متحدانه دادند و در عملیات‌های بزرگ از جمله فتح خرمشهر عزیز، در اوج وحدت و هم افزایی تمامی نقشه‌های شوم دشمن را نقش برآب کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی اوقات بخشی از اعتبارات ما هدر می‌رود به دلیل اینکه از ظرفیت‌های همدیگر بهره‌مند نبودیم؛ و اگر این مهم به نحو احسنت با هم افزایی دنیال شود به اقتدار نیرو‌های مسلح کمک می‌کند و قدرت ما بالاتر می‌رود و مردم را خوشحال و دشمن را ناامید می‌کند. 

سردار بوعلی بیان کرد: نباید قدرت خود را در تک روی ببینیم چرا که از ظرفیت دیگر یگان‌ها باید استفاده کنیم چرا که ما در کنار هم برای اقتدار کشور جنگیده‌ایم و امیدواریم که نتایج جلسه امروز خوب باشد و الگویی برای سایر استان‌ها قرار بگیرد.

در این همایش، ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، سپاه فجر فارس، فرماندهی انتظامی استان، پایگاه‌های مقاومت بسیج و نمایندگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.