افتتاح ۲ طرح آموزشی در نیکشهر / بهره برداری از ۱۷ مدرسه تا چند ماه آینده

فرماندار نیکشهر گفت: ۲ طرح آموزشی در این شهرستان با همت خیران افتتاح شد و تا پایان امسال ۱۷ مدرسه با ۹۷ کلاس درس نیز به منظور افزایش شاخص‌های آموزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

مجیب حسنی  اظهار کرد: همزمان با آغاز بهار تعلیم و تربیت، ۲ طرح خیّر ساز خوابگاه شبانه‌روزی عرفان روستای "تیتران دن" در منطقه گرگان دهستان مهبان و مدرسه ۶ کلاسه روستای هیچان افتتاح شد.

وی افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید، بیش از ۳۵ هزار دانش آموز در سطح شهرستان نیکشهر وارد کلاس درس شدند.

فرماندار نیکشهر گفت: خوابگاه شبانه‌روزی زنده یاد عرفان با همت خیّر نیک اندیش دکتر یحیی خوانساری و خانواده محترمشان به یاد فرزند از دست رفته شان برای دانش آموزان دختر منطقه گرگان در روستای تیتران دن بخش مرکزی نیکشهر به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: این خوابگاه در زمینی با مساحت ۱۹۱ متر مربع و با اعتبار۲۰ میلیارد ریال در هفت ماه با آورده شخصی کامل توسط خیّر ساخته شده که ظرفیت ۸۰ دانش آموز را دارد.

حسنی بیان کرد: مدرسه ۶ کلاسه روستای هیچان نیز با همت خانم دیانا خلعتبری و روشنک توکلی برای دانش آموزان پسر در این روستا افتتاح شده است.

وی بیان کرد: طرح روستای هیچان در زمینی با یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت و ۷۰۰ متر مربع زیر بنا، در ۶ کلاس درس و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

فرماندار نیکشهر با قدر دانی از زحمات خیران و دعوت از خیران بومی جهت ساخت فضاهای آموزشی، اظهار کرد: در روزهای آغازین ماه مهر، چهار مدرسه در قالب ۳۵ کلاس درس به سرانه آموزشی شهرستان اضافه شده است.

وی گفت: شهرستان نیکشهر برای رسیدن به استاندارد هشت مترمربع سرانه فضای آموزشی کشور نیازمند ساخت حداقل یک‌هزار کلاس درس استاندارد با تجهیزات کامل در بخش‌های مرکزی، بنت و آهوران است که امیدواریم این امر توسط خیران و اعتبارات دولتی محقق شود.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار