مدرسه یاری در کنار مدرسه سازی اهمیت ویژه ای دارد/ سیستان و بلوچستان کماکان نیازمند نگاه و توجه ویژه بخش دولتی و خیرین است

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت : در کنار مدرسه سازی مقوله مدرسه یاری، نگهداشت فضاها و توسعه جذب نیروی انسانی بسیار مهم است.


  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حسن بروشکی در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان  از جمله برنامه های پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت در سیستان و بلوچستان، توانمند سازی نیروی انسانی و نگهداشت معلمان بویژه در مناطق مرزی، دورافتاده و کمتر توسعه یافته است. 

وی افزود: در این مسیر ساخت فضاهایی برای استقرار فرهنگیان غیربومی و معلم سراها ضرورت دارد تا همکاران ساعی با اطمینان خاطر و بدور از دغدغه و نگرانی، فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان را پیگیری و با آرامش دنبال نمایند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم در این استان تامین نیروی انسانی مورد نیاز است که با توجه به رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی، متاسفانه تخصیص ردیف‌های استخدامی تناسبی با نیاز ندارد.

بروشکی بیان داشت: برای نگهداشت نیروی انسانی و ایجاد انگیزه برای همکاران فرهنگی، لازم است مولفه‌ها و راهکارهایی تعریف و عملیاتی گردد و از این حیث نگرانی ها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بومی گزینی و جذب نیروی های بومی در استخدامی حوزه های مختلف نیز مطالبه ای است که به جدّ بدنبال آن هستیم و از مبادی مختلفی پیگیری کرده و خواهیم کرد. 

بروشکی گفت: برای ارتقا نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان، توسعه و تقویت طرح روستا مرکزی و مدارس شبانه‌روزی و تامین اعتبارات آن بسیار ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: قدردان حمایت ها، همراهی ها و نگاه بلند و پر از عاطفه خیرین نیک اندیش هستیم و امید آن داریم که در حوزه مدرسه یاری نیز کمک یار مجموعه تعلیم و تربیت استان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار