لزوم توجه به مهارت آموزی سربازان برای اشتغال جوانان در سطح جامعه

هفتمین سفر استانی تیم ارزیاب قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از ۳ مهرماه آغاز شد و همچنان در حال اجرا است.

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: هدف از سفر به استان خراسان شمالی توجیه و هماهنگی، هم افزایی یگان‌های نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اجرایی استان است. در روز اول سفر همایش استانی مهارت آموزی با حضور فرماندهان یگان‌های نیرو‌های مسلح، مدیرکل دستگاه‌های اجرایی نظیر فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و...، مدیران استانداری خراسان شمالی و سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه برگزار شد.

وی افزود: در این همایش فرماندهان یگان‌های نیرو‌های مسلح و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گزارش عملکرد خود را ارائه دادند و راه‌کار‌های کیفی سازی و توسعه مهارت آموزی نیز ارائه شد.  

سردار کمالی با بیان اینکه در این جلسه اهداف سفر و برنامه‌های پیش رو تشریح شد گفت: در دومین روز سفر، از سپاه  حضرت جواد الائمه سپاه بازدید شد و جلسه‌ای نیز در راستای مهارت آموزی کارکنان وظیفه با حضور فرماندهان یگان ها‌ی سپاه برگزار و گزارش عملکرد سپاه اخذ گردید.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: در دومین روز از سفر مجتمع آموزش جواد الائمه سپاه استان خراسان شمالی با ۲۰ کارگاه افتتاح شد که قرار است به جهت مهارت آموزی سربازاند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین از مرکز آموزش شهید هاشمی نژاد شیروان بازدید شد و به مناسبت روز سرباز و پاسداری از دلاوری‌های سربازان در دوران ۸ سال دفاع مقدس، نشستی با حضور سربازان برگزار و از سربازان نمونه نیرو‌های مسلح تجلیل شد.

سردار کمالی درباره جزئیات سومین روز از سفر تیم ارزیاب قرارگاه مهارت آموزی گفت: در سومین روز از این سفر، از یگان‌های انتظامی استان، مرزبانی استان، تیپ ۱۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید شد و در مجموع آنچه که برای یگان‌های نیرو‌های مسلح برنامه شده بود را یگان‌ها به خوبی انجام داده بودند و در زمینه مهارت آموزی سربازان جلوتر از برنامه نیز حرکت کرده بودند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: در سال جاری بیش از ۵۰ درصد برنامه مهارت آموزی در این استان انجام شده است و طبق پیش بینی امسال نیز یگان‌ها با برنامه‌های تدوین شده حرکت خواهند کرد و به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

برچسب ها: نظام وظیفه ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار