سردار کمالی خبر داد؛

آموزش دوره‌های مهارتی به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار سرباز وظیفه

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح قرارگاهی را تحت عنوان قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه تشکیل دادند.

سردار موسی کمالی، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در دومین نکوداشت مدیران و خانواده مهارت آموزی که صبح امروز  ۱۰ مهرماه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیکاری و مشکل اشتغال جوانان یکی از معضلات و بحران‌های کشور ماست و نیروهای مسلح با توجه به توان و ظرفیتی که دارند، هر کجا که مشکل و بحرانی وجود داشته باشد ورود پیدا می‌کنند. 

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: سربازی گذرگاهی است که جوانان ذکور کشور بایستی از این گذرگاه عبور کنند ‌و سپس وارد جامعه شوند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۳۵۰ هزار نفر از جوانان ذکور جامعه وارد نیروهای مسلح می‌شوند و همین تعداد نیز از نیروهای مسلح خارج می‌شوند، گفت: جوانانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور به نیروهای مسلح کمک می‌کنند و در همین راستا باید بتوانند کاری را نیز در این دوران ۲ ساله خدمت خود یاد بگیرند. در این راستا باتوجه به تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا قرار شد سربازان در طول دوران خدمت سربازی مهارتی را کسب کنند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت آموزی برای مهارت آموزی سربازان گفت: نیروهای مسلح در همین راستا قرارگاهی را تحت عنوان قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با ۲ هدف تشکیل دادند. اگر جوانان ما مهارت داشته باشند باوجود اینکه اشتغال در کشور یکی از مشکلات اصلی هست، داشتن مهارت کمک می‌کند که جوانان ما به اشتغال برسند؛ پس اولین هدف و ماموریت ما این هست که به جوانان مهارت را آموزش دهیم. به پاس این ۲ سال خدمت که سربازان وظیفه طی می‌کنند، کمک خواهیم کرد جوانان به اشتغال برسند و در همین راستا نقشه راهی ۵ ساله را طراحی کردیم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح در ابتدای کار تمامی سازمان‌هایی که متولی مهارت آموزی و اشتغال بودند را مشخص کرد که بیش از ۳۴ دستگاه شناسایی شد و امروز در حال فعالیت هستند، گفت:  با ۲۶ سازمان تفاهم نامه امضا شده و در سند ملی مهارت آموزی سربازان تمامی دستگاه‌هایی که دخیل هستند و وظایفی دارند تعیین شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۷۹ اقدام برای دستگاه‌ها مشخص شده که بایستی اقدامات لازم را انجام دهند تا مهارت آموزی در نیروهای مسلح تحقق پیدا کند.  بالغ بر ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار سرباز را تا به امروز آموزش داده‌ایم و به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز توانسته‌ایم گواهینامه مهارتی دهیم . امسال بنا داریم که همه دانشجویان و دانش آموزان را تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار دهیم و در همین راستا اعلام کرده‌ایم که تمامی مهارت آموختگان را تحت پوشش قرار خواهیم داد تا دانشجویانی که می‌توانند فعالیت‌های لازم را انجام دهند مشوق‌هایی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: کسری خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، ۱ ماه مرخصی تشویقی، ۱ درجه بالاتر، استفاده از سربازان به عنوان مربی و کمک مربی و ‌‌… را به عنوان مشوق برای افراد مشمولان مهارت دیده در نظر گرفته‌ایم. 

سردار کمالی با بیان اینکه ۳۴ مشوق برای افراد مهارت دیده در نظر گرفته شده است، گفت: امسال سراغ آموزشگاه‌های آزاد خواهیم رفت و‌ مذاکراتی آغاز شده که امید است آموزشگاه‌های آزاد پای کار آیند تا بتوانیم خدمات خوبی را برای سربازان فراهم کنیم. تنوع مهارت‌های آموزشگاه‌های آزاد، کیفیت و نیاز سربازان به رشته‌های آموزشگاه‌های آزاد موضوعی بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
یکسال اول فقط باید رزمی باشه نه این حرفا
آخرین اخبار