۶ مدرسه در حاشیه راه‌ها ایمن سازی شد

۶ باب مدرسه حاشیه راه‌های خراسان جنوبی برای ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان از ابتدای سال تاکنون ایمن سازی شده است.

حاجی صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند گفت: ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

او با اشاره به ایمن سازی ۶ باب مدرسه حاشیه راه های استان از ابتدای سال افزود: در این مدارس با نصب تابلو‌های محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر، نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

حاجی صفری با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه‌ها ادامه داد: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان مدارسی که در حاشیه جاده‌های استان قرار گرفته با مسائل ایمنی عبور و مرور و خطرات تصادفات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش هرساله برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان گروه‌های کاربران آسیب پذیر راه‌ها به حساب می‌آیند در همین جهت برای افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌های استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به بازدید و انجام مطالعات اقدام کرده و مدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی می‌کنند.

از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان ایمن سازی فیزیکی شده است و همچنین در همین مدت بیش از ۱۵۰ باب مدرسه و ۷ هزار دانش آموز در طرح آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک در مدارس حاشیه راه‌های استان آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار