باز هم پلیس راه کرمان ناجی مسافرین جاده شد؛

نجات راننده تریلی ازدو قدمی مرگ

با هوشیاری ماموران پلیس راه زرند راننده تریلری که در گردنه"ده علیرضا"به علت نقص فنی قادر به ترمز و توقف نبود به سلامت متوقف شد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان  گفت: ماموران پلیس راه زرند-مشهد هنگام گشت زنی در کیلومتر ۱۰گردنه"ده علیرضا"محور"زرند-راور"متوجه شدند یک دستگاه تریلر کشنده حامل آهن آلات به شکل نامتعارفی در حرکت و راننده آن سراسیمه و وحشت زده در حال بوق زدن، چراغ دادن و هشدار به دیگر خودرو‌های پر شمار این محور پر تردد است.

او افزود: در این راستا ماموران خودروی خود را به موازات این تریلر رسانده و متوجه شدند کنترل این تریلر به دلیل نقص ترمز از دست راننده خارج شده و به سبب شیب تند جاده هر لحظه بر سرعت آن افزوده شده و احتمال خروج از جاده و وقوع تصادف با خودرو‌های روبه رو بسیار زیاد است از این رو ماموران به سرعت وارد عمل و با قرار گرفتن در جلوی این تریلر و هشدار به سایر خودرو‌های عبوری موفق شدند مسیر را تا اولین پارکینگ بازگشایی و از وقوع حوادثی که قطع به یقین در انتظار راننده و دیگر وسایل نقلیه عبوری بود جلوگیری کنند.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: راننده این تریلر که از مشهد به مقصد بندرعباس در حرکت بود با هدایت خودروی پلیس توانست کشنده خود را در محدوده اولین پارکینگ کنار جاده متوقف کند .

او بیان کرد: ماموران نیز به این فرد در رفع نقص تریلر و تهیه لوازم یدکی مورد نیازش کمک کردند و لحظاتی بعد چندین خودروی عبوری که به سبب حرکت خطر ساز این تریلر، وحشت زده و کنجکاو شده بودند در همین پارکینگ توقف و از ماموران پلیس راه قدردانی کردند. 

رئیس پلیس راه شمال استان با تاکید بر گشت زنی فعال و هدفمند تیم‌های گشت پلیس راه به منظور ارتقا امنیت ترافیکی محور‌ها و همچنین هوشیاری نسبت به چنین رخداد‌های حادثه سازی اظهار کرد: گردنه"ده علیرضا"شهرستان زرند یکی از نقاط حادثه خیز و از محور‌های ترانزیتی شمال استان است که به سبب شیب جاده، پیچ‌های کم دید و تردد زیاد خودرو‌های سنگین در آن هر از چند گاهی با وقوع تصادفات و سوانحی رانندگی در این محدوده روبه رو هستیم و جا دارد یک بار دیگر بر رعایت احتیاط، سرعت مطمئنه و اطمینان از سلامت فنی خودرو‌های عبوری از این محور تاکید کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.