اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده شهر دلند

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تخفیف صد درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی مسکونی در محدوده بافت فرسوده شهر دلند خبر داد.

مهدی ملک گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده در نظر گرفته که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از این بسته‌های تشویقی با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

او افزود: در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده اعمال می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: شورای اسلامی شهر‌ها می‌توانند بمنظور به حداقل رساندن هزینه‌های نوسازی، تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده را در شهر‌ها تصویب کنند.

ملک گفت: پیش از این شورای اسلامی شهر‌های گرگان و آق قلا نسبت تخفیف صد در صدی عوارض صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده اقدام کرده بودند که زین پس در شهر دلند نیز این اتفاق خواهد افتاد.

او افزود: در هفدهمین جلسه شورای مسکن استان نیز مصوب شد شهرداری‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر‌ها باید تخفیف ۱۰۰ درصدی را در جلسات شورا به تصویب برسانند.

ملک با بیان اینکه برنامه ریزی‌هایی برای صدور ۷ هزار پروانه در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گلستان صورت گرفته، گفت: طی دو سال اخیر، شاهد افزایش شش برابری صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهری گلستان به نسبت سال‌های پیش از ۱۴۰۰ هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  گفت: در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تنها ۵۰۰ پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده استان صادر شده که این رقم از آغاز دولت سیزدهم به ۲ هزار و ۸۰۰ واحد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.