فاطمه و محمد بیشترین فراوانی نام در سیستان و بلوچستان

نام‌های فاطمه، حلما، عایشه، مریم و زینب برای فرزند دختر و محمد، عثمان، آرسام، محمد عمر و امیرعلی برای پسران بیشترین فراوانی نام در سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال به خود اختصاص داده‌اند.

  روابط عمومی ثبت احوال سیستان و بلوچستان، سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بررسی آمار نامگذاری در ثبت احوال سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد از ابتدای امسال  نام محمد و القاب آن برای پسران با چهار هزار و ۳۲۰ انتخاب و نام فاطمه با ترکیب این نام برای دختران با ۹۶۴ انتخاب برای نوزادان بیشترین فراوانی نام در استان را تا به امروز به خود اختصاص داده است.

  علی رحمتی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ هزار و ۷۴۸ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید که از مجموع ولادت‌های ثبت شده ۲۱ هزار و ۱۷۸ پسر و ۲۲ هزار و ۵۷۰ نفر دختر بوده است.

  وی با بیان اینکه در هر شبانه روز به طور متوسط ۲۲۹ نوزاد در سیستان و بلوچستان متولد شده، تاکیدکرد: در این مدت هر ساعت تقریباً ۱۰ نوزاد در استان متولد شده‌اند که ۹۸ درصد از ولادت‌های ثبت شده در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است.

وی  خاطرنشان کرد: ۵۲۰ مورد از ولادت‌های ثبت شده سیستان و بلوچستان مربوط به نوزدان دوقلو، ۹ مورد سه قلو و یک مورد نیز چهارقلو بوده است.

برچسب ها: ثبت احوال ، نامگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار