توزیع شیرخشک رگولار در داروخانه‌های زاهدان توسط وزارت بهداشت رصد می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در پی کمبود شیرخشک رگولار در سیستان و بلوچستان توزیع شیرخشک رگولار در داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش از سوی وزارت بهداشت رصد می‌شود.

مصطفی صالحی زاده گفت:  برای جلوگیری از قاچاق شیرخشک رگولار، داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش موظف به ثبت اطلاعات در سامانه رصد برخط شیرخشک (تیتک) هستند.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط این معاونت در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و توزیع عادلانه شیر خشک اطفال، از تاریخ ۲۰مهر ماه تمامی شرکت‌های تامین کننده، توزیع کننده و داروخانه‌ها ملزم به ثبت اطلاعات مرتبط، ثبت تاییدیه دریافت و فروش در سامانه زنجیره تامین هستند.

معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در این سامانه شیرخشک های رگولار از تولید تا مصرف قابل پایش خواهد بود و می‌توان از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.پوی افزود: به منظور جلوگیری خروج فرآورده از زنجیره رسمی کنترل توزیع،تمامی شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها، ملزم به رعایت ممنوعیت هرگونه تبلیغ و فروش شیر خشک رگولار به صورت اینترنتی هستند.
صالحی زاده در خصوص نحوه اختصاص کد ملی و تاریخ تولد (شناسنامه با والدین فرضی ) به نوزادان شیرخوارگاه تحت پوشش سازمان بهزیستی تصریح کرد: تمامی شیرخوارگاه‌های تحت پوشش دانشگاه فهرست اطلاعات مورد نیاز برای تخصیص کد ملی را به سازمان ثبت احوال تحویل دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد.
وی ادامه داد: پارسال نیز شیرهای خشک رژیمی ملزم به ثبت و ارائه در سامانه تیتک شده بود که خوشبختانه شاهد پیشگیری از قاچاق آن بودیم و امیدواریم با ثبت شیر خشک رگولار نیز شاهد کمبود شیر خشک و قاچاق آن به خارج از کشور نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.