تولید یک میلیون کود اوره در استان بوشهر

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر یک میلیون تن کود اوره و ۵۰ درصد کود فسفاته ساده مورد نیاز کشور از این استان تولید و توزیع می‌شود.

خسرو عمرانی روز دوشنبه در همایش آموزش ترویجی محصولات کودی شرکت خدمات حمایت کشاورزی کشور در بوشهر اظهار کرد: این شرکت خود را موظف می‌داند تنوع سبد کودی و توزیع به موقع در استان را برای کشاورزان انجام دهد.

وی افزود: این همایش آموزشی ترویجی با حضور ۱۰ شرکت برتر تولید کننده و دانش بنیان کود کشور شامل تولید کنندگان کود‌های شیمیایی، عالی، زیستی، ترکیبی، بهبود دهنده خاک و ریز مغذی‌ها و کشاورزان پیشرو و تولید کننده عمده کشاورزی، کارگزاران توزیع کود، کارشناسان، محققان، مدیران ستاد و شهرستانی و رؤسای ترویج جهاد کشاورزی برگزار شده است.

عمرانی هدف از برگزاری این همایش را ارائه آخرین دستاورد‌ها در حوزه تولید انواع کود‌های کشاورزی، عرضه مستقیم و بدون واسطه کود از سوی تولید کنندگان و کارگزاران توزیع کود، عرضه مستقیم کود از سوی کارگزاران و ارائه آن به کشاورزان عمده استان، ایجاد امنیت و توسعه پایدار غذایی، افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش هزینه تولید، افزایش درآمد اقتصادی کشاورز ذکر کرد.

وی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر به عنوان یکی از شرکت‌های مبدا وظیفه تامین، تولید و توزیع کود را در کشور برعهده دارد.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر یادآورشد: ارتقای استاندارد تولید، کنترل، پایش و رصد کودها، توسعه ناوگان حمل و نقل کود‌ها برای تأمین و توزیع به موقع کود، تأمین به موقع کود مورد نیاز کشت قراردادی گندم و کلزا و اجرای طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی از جمله هدف‌های این شرکت است.

عمرانی افزود: رسیدن به این مهم جز با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی تولید کنندگان کود در کنار کشاورزان، ارائه دستاورد‌های تولید کود، انعکاس خواسته‌ها و نیاز‌های کودی کشاورزان بدون واسطه امکان پذیر نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.