افزایش ۸۵ درصدی وصول معوقات بانکی طی ۶ ماه نخست سال جاری

وصول معوقات بانکی در راستای کمک به نظام بانکی کشور در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۵ درصد افزایش داشته است.

رؤسای سازمان‌های «بازرسی» و «ثبت اسناد و املاک»، ضمن ارائه گزارش‌هایی در زمینه کمک عدلیه به بازگشت وجوه به بیت‌المال و همچنین کمک دستگاه قضا به حوزه مالی و درآمدی دولت، بخشی از اقدامات صورت گرفته اخیر در این حوزه‌ها را بیان کردند.

در همین راستا، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: اخیرا با ورود سازمان بازرسی به موضوع یکی از قرارداد‌های مربوط به افزایش تولید نفت در یکی از میادین مشترک، مشخص شد با وجود آنکه پیمانکار به برخی از تعهدات خود عمل نکرده و نتوانسته تولید را به میزانی که در قرارداد وجود داشت افزایش بدهد، اما مبلغ قرارداد را دریافت کرده است. در نتیجه بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی و همکاری مسئولان فعلی شرکت نفت فلات قاره، حدود ۱۱۰ میلیون و ۲۷۲ هزار دلار (قریب به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) از پیمانکار گرفته شد و به بیت‌المال بازگشت.

خدائیان افزود: همچنین در نتیجه ورود سازمان بازرسی به موضوع قرارداد منعقده در خصوص انجام تعمیرات بخشی از یکی از پالایشگاه‌های کشور، «مبلغ» و «زمان» اجرای قرارداد کاهش یافت و از این طریق، حدود ۸ میلیون دلار به بیت‌المال بازگشت.

شایان ذکر است، هفته گذشته و در پی ورود اثربخش سازمان بازرسی کل کشور به فرآیند واگذاری سهام دولت در پتروشیمی باختر و بازگشت مبلغی بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال، وزیر نفت با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از پیگیری‌های صورت گرفته، قدردانی به عمل آورد.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز عنوان کرد: با درآمد وصولی ۳۶ هزار میلیارد ریالی طی شش ماه نخست سال جاری، به صورت ماهیانه ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد برای خزانه دولت ایجاد شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای کمک به نظام بانکی کشور، طی شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان وصول معوقات بانکی صورت گرفت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ به عبارتی دیگر، از این طریق به صورت ماهیانه ۴ هزار میلیارد تومان به وصول معوقات بانکی کمک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار