کرملین: ما آزمایش موشک کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای نداشته ایم

دمیتری پسکوف گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر آزمایش موشک کروز از سوی روسیه را رد کرد.

جنگ اوکراین تقابلی میان روسیه به عنوان بزرگترین دارنده تسلیحات هسته‌ای جهان و کشوری است که تسلیحات هسته‌ای ندارد. بزرگترین استراتژیست‌های جهان از جمله جان مرشایمر، سردمدار رئالیسم تهاجمی بر این باورند در صورتی که روسیه در جنگ در موضع ضعف قرار بگیرد در استفاده از تسلیحات هسته‌ای برای بازگرداندن ورق بازی تردیدی به خود راه نخواهد داد. موضوعی که با نگرانی مقامات غربی همراه شده است. 

به گزارش تله تریدر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه شنبه) گزارش روز گذشته نشریه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر آمادگی روسیه برای انجام یک آزمایش موشک کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را رد کرد. 

پسکوف با رد این گزارش، تاکید کرد: من نمی‌دانم هدف روزنامه نگاران نیویورک تایمز از انتشار این گزارش چه بوده است، اما واضح است که آن‌ها نیازمند بررسی تصاویر ماهواره‌ای با دقت بیشتری هستند. 

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که نیویورک تایمز در گزارش خود به تصاویر ماهواره‌ای استناد کرده بود که براساس تحلیل آن‌ها گویای امادگی روسیه به منظور آزمایش موشک کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بود. این تصاویر در اواخر ماه سپتامبر از پایگاه نظامی روسیه در قطب شمال گرفته شده بود. 

نیویورک تایمز مدعی است هواپیما‌های شناسایی آمریکا در حال رصد منطقه طی دو هفته گذشته بوده اند، اما هنوز مشخص نیست که آیا آزمایش موشک کروز انجام شده و یا قرار است در آینده انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار