۲ هزار و ۷۳۵ نانوایی در استان کرمان دایر است

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: ۲ هزار و ۷۳۵ نانوایی در استان کرمان دایر است که سهمیه آرد یارانه‌ای نوع ۱ و ۲ دریافت می‌کنند. 

نخستین جشنواره ملی نان با حضور ۲۱ استان به منظور معرفی نان‌های سنتی، محلی و سایر نان‌های سرزمینی، دیروز در محل بوستان شورای شهر کرمان افتتاح شد.

استان کرمان هم با ۶ شهرستان در این جشنواره حضور دارد.

امیر حسن‌زاده، معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به وجود ۴ سیلو با ظرفیت ذخیره ۲۱۸ هزار تن در استان کرمان گفت: علاوه بر این ۳ سیلوی روباز هم در استان فعال است.  

او ادامه داد: ۸ کارخانه آردسازی در استان کرمان وجود دارد که ماهانه ۲۵ هزار تن گندم به این کارخانجات داده می‌شود و آن ها ۲۱ هزار تن آرد نوع یک تولید و توزیع می‌کنند.  

حسن‌زاده افزود: ۵ تا ۶ هزار تن گندم هم به کارخانه‌ها داده می‌شود که آرد نوع ۲ و ۳ تولید و توزیع می‌کنند و جمعا ۳۱ هزار تن مصرف گندم استان است که ۲۶ هزار تن آرد از آن تولید می‌شود.  

او تصریح کرد:  از ابتدای امسال تاکنون، ۲۴۸ هزار تن گندم غله از کشاورزان استان خریداری و ذخیره شده که دولت تاکنون ۷۶ درصد پول گندم خریداری شده را پرداخت کرده است و مابقی آن به زودی پرداخت می‌شود.  

معاون اقتصادی استاندار کرمان بیان داشت: ۲ هزار و ۷۳۵ نانوایی در استان کرمان دایر است که سهمیه آرد یارانه‌ای نوع ۱ و ۲ دریافت می‌کنند.  

او گفت: در جشنواره ملی نان سعی شده است به مزایای نان کامل و همچنین معرفی نان دیابتی پرداخته شود و در کنار این رویداد به تکریم این قشر زحمتکش پرداخته خواهد شد.  

حسن زاده ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی که انجام خواهد شد دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان شکل  می گیرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار