۴۸۴ هزار تن کالا از مرز ریلی سرخس با کشورهای آسیای مرکزی ترانزیت شد

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: ۴۸۴ هزار تن کالا از مرز ریلی سرخس خراسان رضوی با ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی در ۶ ماهه نخست امسال ترانزیت شد.

مصطفی نصیری ورگ گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۸۴ هزار تن کالا از این مرز ریلی با کشورهای آسیای مرکزی به صورت ترانزیت ورودی و خروجی مبادله شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش اندکی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: البته با رصد میزان ترانزیت کالا طی چند ماه گذشته و به خصوص روند ترانزیت گوگرد در هفته های اخیر، می توان از افزایش سرعت ترانزیت این محصول خبر داد، به نحویکه می توان تا پایان سال از روند رو به رشد میزان ترانزیت ریلی نسبت به سال قبل امیدوار بود.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در حال حاضر نیمی از ترانزیت ورودی و همچنین ترانزیت خروجی از مرز ریلی سرخس در مسیر سرخس - بندرعباس و بالعکس انجام می شود.

نصیری ورگ به سهم عمده گوگرد و سوخت در میان اقلام ترانزیتی از گذرگاه ریلی سرخس اشاره کرد و بیان داشت: البته تنوع کالاهای ترانزیتی از مرز ریلی سرخس در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: کشورهای ترکمنستان و ازبکستان به ترتیب با ۳۰ و ۲۵ درصد، بیشترین میزان مبادلات ریلی از مرز سرخس را به خود اختصاص داده اند و بقیه مربوط به دیگر کشورهای منطقه است.

گذرگاه مرزی سرخس در انتهایی ترین منطقه شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی، ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد و هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.