توقف کانتینر های تجاری افغانستان در کراچی

مقامات طالبان از توقف هزاران کانتینر کالای تجاری افغانستان در بندر کراچی خبر داده اند.

معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته است پاکستان در بندر کراچی هزاران کانتینر کالای وارداتی از افغانستان را متوقف و خسارات هنگفتی را به بازرگانان و اقتصاد افغانستان وارد کرده است.

محمدیونس مهمند افزود: پاکستان با این اقدام خود می‌خواهد تجارت افغانستان را ساقط کند.

وی تصریح کرد: این اقدام پاکستان خلاف قوانین تجارت جهانی (WTO)، تفاهم‌نامه تجاری (APTA) و توافق‌نامه تجارت آزاد آسیای جنوبی (SAFTA) است.

معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان تاکید کرد: از پاکستان انتظار داریم که مطابق قراردادهای تجاری و ‌حسن‌ همجواری رفتار کند.

مهمند به پاکستان هشدار داد بخش خصوصی افغانستان بیش از این تحمل تاوان‌های طاقت‌فرسا را ندارد و مجبور خواهد شد تا برای حفظ منافع ملی و اقتصادی مردم افغانستان راه‌های بدیل را در این زمینه انتخاب کند. 

منابع گزارش داده اند ۴ هزار و ۵۰۰ کانتینر در بندر کراچی متوقف شده است و ۱۲ هزار کانتینر دیگر نیز تا دو سه روز آینده به این بندر می‌رسد.

به گفته این افراد: اقدام پاکستان در توقف کانتینرها روزانه دو میلیون دلار خسارت به آن‌ها وارد می‌کند.

با افزایش تنش و تشنج در روابط اسلام آباد- کابل بر سر مسایل امنیتی و اخراج مهاجران افغانستان، دولت پاکستان در روزهای اخیر سیاست های اقتصادی جدیدی را علیه افغانستان به کار گرفته است تا طالبان را تحت فشار بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار