جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارآمدی طرح شفافیت گرفته شده است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: چیزی از طرح شفافیت باقی نمانده و کارآمدی آن گرفته شده است.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح شفافیت گفت: شفافیت زمانی معنا پیدا می‌کند که همه دستگاه‌ها در چارچوب آن باشند. وقتی هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در یک نوبت نظر داد و طرح به مجلس آمد در نوبت بعدی که برگشت و اشکال نگرفتند هیئت عالی نظارت دیگر حق ورود مجدد به آن را ندارد.

وی اظهار کرد: در موارد اختلافی با شورای نگهبان، مصوبات خود را به مجمع می‌فرستیم. اختلاف بر سر این بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت نباید در حوزه مذاکرات و آرا شامل طرح شفافیت شوند لذا در مجمع تشخیص رای‌گیری کردند و به اتفاق آرا مصوبه مجلس را به مصلحت تشخیص ندادند که در اینجا مصوبه باید به مجلس می‌آمد و مجلس این دو حوزه را حذف می‌کرد و تبدیل به قانون می‌شد و نباید مجددا به شورای نگهبان می‌رفت، اما آمدند برابر ماده ۲۹ آیین نامه داخلی مجمع تشخیص ورود پیدا کردند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: ماده ۲۹ می‌گوید اگر در صورتی که مقام معظم رهبری اجازه دادند مجمع می‌تواند در بقیه مواد به غیر از مواد غیراختلافی مجلس و شورای نگهبان ورود پیدا کند. اینجا یک حلقه مفقوده‌ای داریم که هیئت عالی نظارت ورود پیدا کرده که این خلاف قانون است.

جوکار تاکید کرد: بنابر ماده ۲۹، مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند ورود پیدا کند و هیئت عالی نظارت نمی‌تواند چراکه یک بار نظر داده است لذا روش رسیدگی به آن اشکال دارد.

وی اظهار کرد: محل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان این بود که گفتند طبق اصل ۱۱۲ قانون اساسی، مجلس نباید برای مجمع تشخیص و هیئت نظارت تعیین تکلیف کند که این مورد اختلافی به مجمع رسید.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: دیگر چیزی از این قانون باقی نمانده یعنی کارآمدی طرح شفافیت گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
جمع کنید ....
پول گندم چی پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
به داد ارشد دانشگاه آزاد علوم تحقیقات هم برسید پول رو گرفتن استاد ندارن اتخاب واحد ورودی جدید رو انجام بدن .کجای دنیا سه یا چهار روز یک دانشجوی ارشد میره سر کلاس ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شفافیت آرای نماینده ها چه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه مشکل اتباع خارجی همان مشکل افراد داخل کشور است ، شفافیت مالی و اقتصاد . شفافیت مالی اتباع خارجی و ایرانی فقط با شفافیت بانک ها و دولت درست می شود . به جای جنگ روانی سر نژاد پرستی و مهاجرین ، بانک ها و وزارت نفت را شفاف کنید ، حقوق و مزایا را شفاف کنید تا شفافیت اتباع خارجی و مهاجرین درست شود ، اگر مدیر و کارمندی شفافیت مالی داشت زیر بار قبول عدم شفافیت اتباع خارجی نمی رود . زیر بار به کار گیری غیرقانونی اتباع خارجی نمی رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سامانه ای که حقوق و مزایا و تمام دریافتی کارکنان دولت و شرکت های دولتی نفتی و بانکی و صنایع و شرکت ها و هلدینگ های دولتی را مشخص کند ایجاد کرده و تمام دریافتی مدیران سطوح بالا را شفاف نمایش دهید در گام اول. تمام حقوق و مزایا و پاداش های مدیران شرکت های نیمه دولتی و خصوصی را مشخص کنید و مالیاتش را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
انها که به هر دلیلی با این طرح مخالفت کردن در دادگاه الهی برای هر جرم که زیر سایه عدم شفافیت اتفاق می افتد باید پاسخگو باشند
آخرین اخبار