گناباد با کمبود ۷۵۰ معلم مواجه است

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این شهرستان در سال تحصیلی کنونی با احتساب افزایش جمعیت دانش آموزی با کمبود ۷۵۰ معلم در مقاطع تحصیلی مختلف مواجه است.

مجید فدوی گفت: ۱۶ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف شهرستان خواف ۱۰ سال قبل با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر معلم اداره می شد.

وی ادامه داد: هم اکنون اما با وجود افزایش تعداد دانش آموزان به ۱۹ هزار نفر تعداد معلمان به هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یافته است.

رییس آموزش و پرورش گناباد با اشاره به بازنشستگی ۲۱۳ نفر معلم طی سالهای اخیر در گناباد گفت: کمبود ۷۵۰ نفر معلم در مناطق شهری و روستایی گناباد موجب افزایش کار معلم‌های شاغل این شهرستان شد.

فدوی افزود: با وجود کمبود معلم با برنامه ریزی لازم و بهره گیری مناسب از نیروهای موجود هم اکنون هیچ مدرسه ای ۲ شیفته نشده است.

وی به سهمیه ۶۶ نفری جذب نیرو شهرستان گناباد اشاره کرد و ادامه داد: هنوز نتایج قبولی های دبیری و تکمیل ظرفیت از طریق سازمان سنجش اعلام نشده است و اگر ابتدای مهر اعلام می شد مشکل سازماندهی نیروها کاهش پیدا می کرد.

رییس آموزش و پرورش گناباد گفت:افزون بر ۸۰ مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف در شهرستان گناباد و در آستانه سال تحصیلی جاری بهسازی و رنگ آمیزی شد.

۱۹ هزار دانش آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند،

حدود ۹ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، پنج هزار نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب ها: کمبود معلم ، گناباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.