طرح‌های کسب و کار در منطقه سیستان زیر چتر امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: در تفاهم‌نامه با استانداری سیستان و بلوچستان، کسب و کار‌های منطقه سیستان به صورت ویژه حمایت می‌شود تا در مواجهه با خشکسالی‌های پیاپی این مشاغل پایدار بمانند.

  غلامعلی صمصامی  در بازدید از طرح‌های منطقه سیستان که با حضور کتایون دوالو سرپرست مدیریت ارزیابی طرح‌های صندوق انجام شد بیان کرد: منطقه سیستان بیش از دو دهه است که با خشکسالی‌های پیاپی درگیر است و این موضوع بسیاری از کسب و کار‌ها را یا از بین برده و یا با چالش جدی مواجه ساخته است.

وی با اشاره به رسالت صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک در مناطق محروم تاکید کرد: این صندوق در کنار مشاغل سیستان حضور دارد و کسانی که بخواهند در این منطقه شغلی ایجاد کنند می‌توانند از حمایت تسهیلاتی صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اولویت این طرح‌ها با کسب و کاریست که وابستگی کمی به آب داشته باشند، اظهار داشت: در دو ماه گذشته از محل این تفاهم نامه تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال مصوب شده است.

صمصامی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین این صندوق و استانداری مقرر شد ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کسب و کار‌های خرد، کوچک و متوسط در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان پرداخت شود.

او از کارآفرینان و جوانان سیستانی خواست از این فرصت برای ایجادکسب و کار استفاده کنند تا علاوه بر رسیدن به شغل پایدار، در رونق اقتصادی منطقه نیز سهیم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار