بایدن به سوالات بازپرس ویژه درباره نگهداری اسناد محرمانه پاسخ داد

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن با بازپرسی که درباره پیدا شدن اسناد طبقه‌بندی شده در خانه و دفتر کار شخصی وی پیدا شده، گفتگو و به سوالات وی پاسخ داد.

 کاخ سفید بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بازپرسی که درباره پیدا شدن اسناد طبقه‌بندی شده در خانه و دفتر کار شخصی وی پیدا شده، گفتگو و به سوالات وی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مصاحبه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به وقت محلی آمریکا و بصورت داوطلبانه انجام شد.

دادستان کل آمریکا در ماه ژانویه بازپرس ویژه‌ای تعیین کرد تا در مورد نگهداری اسناد محرمانه توسط بایدن در زمانی که معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، تحقیق کند.

ایان سمز سخنگوی دفتر مشاوره کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: با رئیس جمهوری بعنوان بخشی از تحقیقات تحت رهبری رابرت هور بازپرس ویژه مصاحبه شد. این مصاحبه در کاخ سفید و در مدت ۲ روز انجام شد و دوشنبه به اتمام رسید.

گمانه‌زنی‌ها رسانه‌های آمریکا حاکی از آن است که از آنجا که با بایدن مصاحبه شده است، نشان می‌دهد این تحقیقات به پایان خود نزدیک شده است.تیم بازپرس ویژه این تحقیقات پیش از این مصاحبه‌های گسترده‌ای با کارکنان بایدن انجام داده بود.

اسناد محرمانه‌ای که بایدن در دوره اوباما از کاخ سفید خارج کرده بود اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ و در یک اندیشکده خصوصی کشف شد. بایدن از پایان دوره معاونت در زمان اوباما در این اندیشکده مشغول به کار شد.پس از آن اسناد دیگری در خانه بایدن در شهر ولمینگتون ایالت دلاور پیدا شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز به دلیل نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده تحت تحقیق قرار دارد و با اتهاماتی روبرو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۰۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
این هم از ترامپ یاد گرفت حال او نگهدارد به چه دردش می خورد کسی که دست راست و چپش را نمی شناسد نگهداری ااسناد برای او مانند بازی کودکانه ای است که بچه ها در دوران کودکی انجام می دهد او فکر می کند انان عروسک و یا ماشین است که باید برای بازی از انان استفاده کند
آخرین اخبار